Robienie gier na PS3 jest jak "ból w odbycie"

Od długiego czasu producenci określają tworzenie gier na PS3 jako trudne zadanie. Bardziej bezpośredni w swojej wypowiedzi jest jednak twórca Darksiders 2.

Marvin Donald ze studia Vigil twierdzi, że to prawdziwa katorga robić gry na PS3. Konsola ta jest na rynku od ponad pięciu lat i jej producent nie zmienił praktycznie nic, aby deweloperom pracowało się szybciej i sprawniej.

"Tworzenie gier na tę konsolę to jak ból w d***" - stwierdził dosadnie Marvin Donald. "Po pięciu latach niby się przyzwyczailiśmy, ale nadal nie jest łatwo. To utrudnia nam pracę" - żali się producent nadchodzącego Darksiders 2.

"Nie jestem co prawda inżynierem, ale cały czas słyszę od programistów skargi. Muszą oni robić naprawdę zwariowane rzeczy, aby dobrze zarządzać pamięcią PS3" - przekazuje.

Reklama

Wiele gier, które były tworzone jako konwersje na PS3, okazywało się nieco gorszymi i mniej dopracowanymi niż na przykład te same wersje na Xboksa 360. Za przykład może tutaj posłużyć chociażby Red Dead Redemtpion czy Bayonetta. Jednak w 2009 roku Kaz Hirai - zarządzający Sony Computer Entertainment stwierdził, że to celowy zabieg. Gry na PS3 programuje się trudniej, aby zapewnić konsoli 10-letni cykl życia. Czy to aby nie jest lekka przesada?

Kaz Hirai tłumaczy to w taki sposób. "Trudno programuje się gry na tę konsolę i wiele osób widzi jedynie negatywne tego aspekty. Jednak jeśli odwrócimy to w drugą stronę okazuje się, że nasz sprzęt ma o wiele więcej do zaoferowania" - tłumaczy szef SCE.

Częściowo można się z tym zgodzić, biorąc pod uwagę jakość gier takich jak Uncharted czy Killzone. Gry na wyłączność zawsze były mocną stroną PS3. Czyżby jednak problem tkwił w producentach robiących multiplatformowe tytuły?

"Będąc twórcą, zrobiłem jakąś teksturę za dużą i mam problem. Na przykład zawiesza ona system, bo po prostu powinna być dwa razy mniejsza. To nie o to chodzi z PS3. W przypadku tej konsoli działa to zupełnie inaczej i w innej kategorii. To strasznie wrażliwy sprzęt. Są po prostu pewne rzeczy, których nie da się zrobić, albo robi się je w całkiem inny sposób. To boli" - tłumaczy producent Darksiders 2.

Czyżby więc zaczynało się pewne tłumaczenie ze strony Vigil przed pojawieniem się Darksiders 2, odnoszące się do finalnej jakości produktu?

Pierwsze informacje o Darksiders 2 i zwiastun filmowy do obejrzenia

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: twórca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy