Wkrótce na twoim PS3? Spoty reklamowe w formie gier!

Codziennie w głowach inżynierów wielkich koncernów elektronicznych powstają nowe pomysły, które są potem patentowane, ale niekoniecznie realizowane.

Jednym z nich jest wymyślony przez Sony system pozwalający zamienić reklamę telewizyjną w grę. Czy on też zostanie odłożony na półkę?

Reklama

W 2009 roku Sony zarejestrowało w amerykańskim urzędzie patentowym patent na system, który "konwertuje reklamy telewizyjne w sieciowe gry". Jak to miałoby działać?

Rozwiązanie proponowane przez Sony miałoby wykrywać, czy dany spot lub program telewizyjny zawiera interaktywne elementy. Jeśli tak, zamieniłby je w "reklamowe mini-gry, w które można grać wraz z innymi widzami" na PlayStation 3 (także za pomocą Move'a), jak i na innych urządzeniach firmy. Produkcje takie byłyby jednak krótkie - rozgrywka miałaby zająć mniej więcej tyle czasu, ile trwa standardowa reklama telewizyjna.

Ale to nie wszystko. Takie gry miałyby nie tylko charakter rozrywkowy - np. wsadzenie wirtualnego ogórka w widoczną na ekranie bułkę spowodowałoby, że reklama skończyłaby się szybciej, a powiedzenie "McDonald's" natychmiast zakończyłoby jej emisję. Do tego można byłoby od razu kupować reklamowane produkty, zaś same spoty dobierane byłyby na podstawie analizy preferencji użytkownika. Czy tak będzie wyglądać przyszłość reklam?

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje