Sony najbardziej wartościową marką w Azji

Mimo kryzysu w koncernie spowodowanym atakiem hakerów na usługę PSN i Qriocity, Sony nadal cieszy się sporym uznaniem klientów. Tym samym konsumenci w Azji ufają wymienionej firmie bardziej niż na przykład Samsungowi, czy LG.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę TNS i opublikowane w dzienniku The Wall Street Journal. Sony zajęło w nim pierwsze miejsce wśród marek którym najbardziej ufają klienci w Azji. Przebadane zostało ponad 3300 osób w wieku od 15 do 64 lat. Brane były pod uwagę osoby o różnych dochodach z dziesięciu regionów Azji. Sony zostało docenione jako marka w wielu kategoriach takich jak telefony komórkowe, konsole do gier i telewizory, co zwiększyło szansę koncernu i uplasowało w ogólnym rachunku na pierwszym miejscu. Tym samym Sony wypadło lepiej niż na przykład Samsung, LG, Canon, czy Panasonic.

Reklama

Jeśli chodzi o firmy z branży IT to w wymienionym badaniu Facebook znalazł się na 17 miejscu, a Twitter dopiero na 60. Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że zapewne Chińczycy, którzy mają zablokowany dostęp do FB i Twittera zaniżyli lekko statystki, a stanowią przecież bardzo duży procent ludności Azji.

Ze swojego wyniku w badaniu będzie miejmy nadzieję zadowolone Sony i w dobie problemów wizerunkowym może się okazać dużym sukcesem i stanowić pewien impuls dla koncernu do dalszych działań. Howard Stringer, szef Sony stwierdził niedawno, że jednym z najważniejszych zadań będzie teraz właśnie odbudowa marki i poprawa zabezpieczeń PSN.

"Nasze postrzeganie marki, będziecie zadowoleni z tego, ulega wyraźnej poprawie" - twierdzi CEO. "Największą odpowiedzialność zarządu i zespołów jest dalszy postęp w procesie transformacji, wyrobienie pozycji Sony jako lidera globalnego produktu, treści i usług w sieci ery cyfrowej oraz zapewnienie ciągłego rozwoju" - tłumaczy dalej Howard Stringer.

Portal Egospodarka.pl opublikował w maju tego roku wyniki badania przeprowadzone przez Reader's Digest, dotyczące tego, którym marką Polacy ufają najbardziej. Jeśli chodzi o sprzęt RTV to tutaj pierwsze miejsce zajęło Sony, tak samo wśród kategorii aparatów cyfrowych. Jednak największym zaufaniem ogólnie w naszym kraju cieszy się Nestle. Drugie miejsce przypadło Nokii.

Przczytaj także o przyszłorocznej premierze PlayStation 4 z technologią Kinecta

Dowiedz się więcej na temat: przykład

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje