Sony a reklamy w grach
Wczoraj ogłoszono Qore, a dziś dowiadujemy się o podpisaniu umowy pomiędzy firmami IGA Worldwide i Sony. W wyniku tego aktu ta pierwsza zostanie wpuszczona do kurnika reklam wewnątrzgrowych tej drugiej.
Jak donosi serwis internetowy Forbes, firma IGA Worldwide będzie pierwszą, która podpisze umowę z Sony na obsługę dynamicznych reklam w grach na konsolę PlayStation 3.
Według znawców branży, to może być krok nadający tempa rozwojowy tej dziedziny reklamy, nie szczędzą przy tym słowa "rewolucja". Obecnie rynek reklam w grach osiąga obroty rzędu 54 milionów USD i przewiduje się, że ten wynik może wzrosnąć w ciągu najbliższych 4 lat aż czternastokrotnie, do 800 milionów USD. Jest więc zatem o co się bić, a nawet jest z kim, bowiem do konkurencji IGI należą m.in. Double Fusion (które także prowadzi rozmowy z "S") oraz Google AdSense for Games (które nie wiadomo dlaczego, ale nie robi nic o czym wie Internet).
Jednym z popularniejszych przykładów działania systemu IGA Worldwide będzie z pewnością przeglądarkowy Quake Live, który ma być w 100% finansowany właśnie z dochodu z reklam.
Po przeciwnej stronie barykady, czyli w Microsofcie, za obsługę i dystrybucję reklam wewnątrz gier odpowiada podległa MS-owi firma Massive (nie mylić ze studiem deweloperskim World in Conflict!) i tylko ona.