Instalacja gier na PlayStation 3 wyjaśniona

Jednym z największych zaskoczeń w przypadku gier wydawanych na PlayStation 3 okazała się być konieczność instalowania części danych na dysk twardy konsoli.

Z funkcji tej korzystała m.in. czwarta odsłona cyklu Devil May Cry. Skąd w ogóle taki pomysł i co jest głównym powodem jego zastosowania? Odpowiedź na to pytanie starały się znaleźć redakcje serwisu 1up oraz bloga MTV Multiplayer.

W wyniku przeprowadzanego śledztwa dowiodły one, że problemem nie jest tak naprawdę prędkość odczytu formatu Blu-ray przez napędy, lecz różnice w tym względzie pomiędzy Blu-ray a DVD. Jakie? Oddajmy głos Patrickowi Klepekowi, szefowi newsroomu serwisu 1up: "Naturalnym jest, że wewnętrzne warstwy nośników pozwalają na inna prędkość odczytu niż zewnętrzne [wiąże się to z mniejszym obwodem warstw wewnętrznych - przyp. red.]. O ile napędy DVD są w stanie odczytywać dane z różną prędkością, o tyle napędy Blu-ray robią to wyłącznie ze stałą prędkością. Połączenie tego faktu z ogromną pojemnością płyt Blu-ray oraz tym, że niektóre firmy po prostu przerzucają dane nagrane wcześniej na płytę DVD na nośnik Blu-ray, owocuje dłuższymi czasami ładowania danych".

Reklama

Konkludując - deweloperzy powinni optymalizować dane pod kątem Blu-ray, jednakże bardzo często nie robią tego. Stąd konieczność instalowania części danych na dysk twardy konsoli. Jak pokazały jednak niektóre pozycje, choćby wydany ostatnio Dark Sector, poradzenie sobie z tym problemem nie jest trudne. Gra jest bowiem identyczna w przypadku Xboksa 360 i PlayStation 3 (również pod względem czasu ładowania poziomów). Innym wyjściem jest pozostawienie graczom możliwości wyboru instalacji lub rezygnacji z niej, co zaoferowali twórcy Unreal Tournament III. Narzucona instalacja nie jest więc, jak doskonale widać, jedynym wyjściem.

Gry-Online
Dowiedz się więcej na temat: konieczność | dysk twardy | dysk | DVD | blu-ray | instalacja | PlayStation Vita | playstation 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy