100 milionów PlayStation 2!

Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) ogłosiło dziś, iż 29 listopada 2005 łączna ilość dostarczonych PlayStation 2 na całym świecie osiągnęła pułap 100 milionów sztuk, stając się jednocześnie najszybciej sprzedającą się platformą komputerowej rozrywki.

Wynik udało osiągnąć się w przeciągu 5 lat i 9 miesięcy od czasu japońskiej premiery w marcu 2000, a także o 3 lata i 9 miesięcy szybciej od swojego poprzednika, PlayStation. PlayStation była pierwszą w historii platformą komputerowej rozrywki, która osiągnęła pułap 100 milionów sprzedanych sztuk, a wynik ten osiągnęła po 9 latach i 6 miesiącach od dnia premiery.

PlayStation 2 jest wspierane przez zróżnicowane grono użytkowników, wielu twórców i wydawców gier, a także - pierwszy raz w historii komputerowej rozrywki - wsteczną kompatybilność, czyli możliwość grania w tytuły z pierwszej konsoli.

PlayStation 2 uzyskało status standardowego wyposażenia centrum domowej rozrywki, głównie dzięki ponad 14 000 dostępnych gier z łącznej biblioteki tytułów na PlayStation i PS2, w tym 6200 gier na PlayStation 2. Łączna sprzedaż gier wynosi ponad 1 miliard 869 milionów sztuk licząc do września 2005.

PlayStation 2 wciąż cieszy się niesłabnącym powodzeniem, będąc dopiero w piątym roku swojego cyklu życia, a stałym, dużym zainteresowaniem cieszy się wersja slim wprowadzona w listopadzie 2004. Z dostawą przekraczającą ponad 100 milionów sztuk i ekscytującymi planami wydawniczymi nowych gier na okres gwiazdkowy, spodziewany jest dalszy niesłabnący wzrost popularności PlayStation 2.

PlayStation 2 - łączne dostawy w danym regionie (z dnia 29 listopada 2005):
  • Japonia (wliczając Azję): 22,22 miliony sztuk (premiera: 4 marca 2000)
  • Ameryka Północna: 40,65 milionów sztuk (premiera: 26 października 2000)
  • Europa/PAL: 37,14 milionów sztuk (premiera 24 listopada 2000)

    Łączne dostawy na całym świecie: 100,01 milionów sztuk!

  • Sony Poland - inf. prasowa
    Dowiedz się więcej na temat: rozrywki | PlayStation Vita

    Reklama

    Najlepsze tematy

    Reklama

    Reklama

    Strona główna INTERIA.PL

    Polecamy

    Rekomendacje