Szef studiów Sony o polityce gier na wyłączność

Związany z Sony blog Three Speech zamieścił na swoich łamach wywiad z Shuhei Yoshidą, nowym prezesem SCEE Worldwide Studios.

Poruszono w nim m.in. temat gier Eight Days i The Getaway 3, nad którymi prace niedawno wstrzymano, oraz exclusive'ów w ogóle.

Shuhei Yoshida - człowiek, który zastąpił w Sony Phila Harrisona na stanowisku szefa SCEE Worldwide Studios - udzielił wywiadu związanemu z firmą blogowi Three Speech, w którym poruszono m.in. temat gier na wyłączność w obecnej generacji konsol.

Jedną z pierwszych ważnych decyzji Yoshidy było zatrzymanie prac nad dwoma obiecującymi projektami - Eight Days i The Getaway 3 - które powstawały w londyńskim studiu firmy. Odbiło się to szerokim echem pośród wielu graczy, którzy oczekiwali na te tytuły. Sony twierdziło wtedy, że chodzi o wsparcie pozostałych tytułów first party, a ich lista jest nadal bardzo długa i bogata.

Reklama

Prezes SCEE WW dodał rozwinął nieco ten temat. "Mamy wiele pomysłów, które wydaja się interesujące, ale nie mamy pojęcia, czy faktycznie sprawdziłyby się w grach i ile pracy by kosztowało wprowadzenie ich w życie. Właśnie po to jest etap wczesnej pre-produkcji - aby eksperymentować i podjąć później wiążące decyzje. (...) Wspieramy wiele platform - PS3, PSP, PS2, PSN. Nie możemy tworzyć na nie tyle, ile byśmy chcieli z uwagi na limitowaną liczbę pracowników i sprzętu. Czyli wcale nie chodziło o to, że developer gry Eight Days miał z nią problemy - projekt parł do przodu. Po prostu na tej decyzji zaważyła bardziej sytuacja biznesowa, priorytety" - powiedział Yoshida.

Upewnił również wszystkich, że Sony zdaje sobie sprawę z powolnego upadku tytułów na wyłączność jednej konsoli od wydawców niezwiązanych z jej producentem - "Myślę, że do zamiany exclusive'ów na tytuły multiplatfromowe przyczynia się czysta ekonomiczna presja. Widzimy ten trend i inwestujemy w studia, które są pod naszymi skrzydłami. Pełnią one coraz ważniejsza rolę".

Na koniec powtórzył to, o czym wspominał wcześniej Kaz Hirai - jego firma stawia również na zdobycie serc klientów przez namawianie niezależnych wydawców i developerów do bardziej kreatywnego wykorzystywania pojemności napędu Blu-ray (czytaj: dodatkowa zawartość wyłącznie na konsoli Sony). Kto słucha? Na pewno twórcy gier sportowych: EA Sports (dodatkowy tryb w Fifie 09 na PS3) i 2K Sports (dodatkowy zawodnik w Top Spinie 3). Dobry początek, ale zobaczymy, czy wyniknie z tego coś więcej.

(gram.pl)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy