Poważne straty Sony

Oddział Sony zajmujący się produktami i usługami sieciowymi (pod swymi skrzydłami ma markę PlayStation i VAIO) opublikował raport finansowy za drugi kwartał 2009 roku fiskalnego, zakończony 30 września.

Wyniki finansowe nie są zbyt dobre, ale sprzedaż PS3 - tak!

We wspomnianym okresie Sony zaliczyło 24 procentowy spadek przychodów w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, przez co do kasy koncernu wpłynęło 352,6 miliarda jenów (około 3,89 miliarda dolarów) - w roku ubiegłym kwota ta wynosiła 465,2 miliarda jenów (około 5,13 miliardów dolców). Firma za ten stan rzeczy obwinia głównie słabszą sprzedaż komputerów VAIO, gier oraz konsoli PlayStation 2, a także zamieszania na rynku walutowym.

Niestety to nie koniec złych wieści - wspomniany oddział Sony zanotował również stratę w wysokości 58,8 miliarda jenów (654 miliony dolarów), która jest znacznie większa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (wynosiła wtedy 40,6 miliarda jenów - około 45 milionów zielonych).

Reklama

Lepiej wygląda sytuacja sprzedaży konsol. Otóż PlayStation 3 osiągnęło bardzo dobry wynik - PS3 znalazło bowiem prawie o milion nabywców więcej niż rok temu: na sprzęt zdecydowało się 3,2 miliona osób (dwanaście miesięcy temu liczba ta wynosiła 2,4 miliona). Oznacza to ni mniej, ni więcej, że w kwartale zakończonym we wrześniu PlayStation 3 wyprzedziło pod względem rocznej liczby sprzedanych egzemplarzy swojego największego konkurenta, Xboksa 360, oraz zbliżyło się do poziomu Wii. Ich sprzedaż wynosi odpowiednio: 2,1 miliona oraz 3,5 miliona. Dzięki temu od dnia premiery konsola trafiła już do 27 milionów domów. W parze z popytem na PS3, idzie wysoka sprzedaż gier na tę platformę - w drugim kwartale 2009 roku fiskalnego oprogramowanie przeznaczone na PlayStation 3 kupiło 23,9 miliona osób (rok temu - 21,2 miliona).

Nieźle, aczkolwiek słabiej, radzi sobie PlayStation Portable. Roczna sprzedaż kieszonsolki spadła, na szczęście niewiele - PSP nabyło bowiem 3 miliony osób (rok temu: 3,2 miliona). Lepiej zaś poradziło sobie oprogramowanie przeznaczone na tę platformę - gry rozeszły się liczbie 12,9 milionów (rok temu: 11,8 miliona). Sony oczekuje, że do końca roku konsolka znajdzie się w piętnastu milionach domów.

Najgorzej wypada stareńkie PlayStation 2 - ale nie mamy się czemu dziwić, w końcu sprzęt ten ma na karku już dziewięć lat. Według danych opublikowanych przez Sony, sprzedaż PS2 spadła z 2,5 miliona egzemplarzy w analogicznym okresie roku ubiegłego do 1,9 miliona. Mimo wszystko, gry na tę konsolę sprzedają się jeszcze bardzo dobrze - w kwartale zakończonym we wrześniu nabyło je 11,1 miliona osób (rok temu: 23,2 miliona).

Jak więc widać, choć wyniki finansowe nie napawają optymizmem, ważne, że PlayStation 3 "wybudziło" się (a przynajmniej mamy taką nadzieję) z letargu. Chyba że sprzedaż konsoli znowu zwolni, po krótkim wzroście zainteresowania nią, wywołanym obniżką cen i wprowadzeniem modelu "Slim"?

CDA
Dowiedz się więcej na temat: VAIO | PlayStation Vita | oddział | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy