John Koller o "różdżce" Sony i planach firmy

W jednym z ostatnich wywiadów John Koller, zajmujący się marketingiem marki PlayStation, zdradził co nieco o "różdżce" (Gemie?) PS3, twierdząc że kontrolery Wii i X360 będą miały twardy orzech do zgryzienia.

Wspomniał też o planach Sony na przyszły rok.

W rozmowie z serwisem GamePro Koller wyjaśnił, że jego firma przygląda się właśnie różnym gatunkom gier, by znaleźć te, które najlepiej wykorzystają nowe urządzenie koncernu. Tymi, które w połączeniu z "różdżką" odniosą największy sukces na pewno będą produkcje familijne, sportowe oraz strzelanki. A to dlatego, że kontroler Wii i Project Natal od Microsoftu mogą mieć problem z działaniem z różnych kierunków.

"Patrzymy na kontroler ruchu, jak na coś więcej niż to, co istnieje teraz na rynku. Świętym Graalem branży jest umieszczenie konsumenta fizycznie w grze. Kiedy podzielimy się większą ilością informacji, ludzie zobaczą, o co nam dokładnie chodzi" - obiecuje Koller. Czy ja wiem? Czy machanie dwoma pałeczkami jest rzeczywiście lepsze od sterowania ruchem w stu procentach?

Reklama

Ale nie tylko "różdżka" jest istotnym elementem strategii Sony - w przyszłym roku koncern chce się w dużej mierze skupić na rozwoju PlayStation Network, szczególnie teraz, gdy na rynku pojawiła się PSP Go!. Nie chodzi jednak o dodanie nowych funkcji związanych bezpośrednio z grami - ulepszeniu ulegnie chociażby usługa pozwalająca na kupno i wypożyczanie filmów. Priorytetem będzie też sprawienie, by pudełkowe wersje gier przeznaczone na starsze edycje kieszonsolki Sony i wydania cyfrowe pojawiały się w tym samym czasie.

A jeśli jesteśmy już przy nowym PSP - choć Koller nie podał konkretnych danych, stwierdził, że sprzedaż kieszonsolki przewyższyła oczekiwania firmy. Równie dobrze radzi sobie też PlayStation 2 - osoby stawiające dopiero pierwsze kroki w grach mając do wyboru droższą Wii lub tańszą PS2 z ponad dwoma tysiącami produkcji wybiorą tą konsolę, na którą muszą wydać zaledwie 99 dolarów.

W 2010 roku Sony zamierza oczywiście ciągle usprawniać oprogramowanie swojego najmłodszego dziecka - PlayStation 3. "Jest wiele rzeczy i funkcji, które planujemy wprowadzić. Myślę, że 2010 rok będzie z tego powodu wielki. Ale także w aspekcie gier, zarówno jeżeli chodzi o granie w trójwymiarze, jak i o inne produkcje będące przedstawicielami uznanych marek, które ukażą się na PlayStation 3" - wyjaśnia Koller. Trzymamy za słowo.

CDA
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation Vita | firmy | john | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy