Greenberg o obniżkach cen konsoli

Aaron Greenberg z Microsoftu uważa, że ostatnie obniżki cen konsol nie wywrą długotrwałego efektu.

Sprzedaż ma niedługo powrócić do utartego już schematu.

Aaron Greenberg to osoba zajmująca w Microsofcie kluczowe stanowisko związane z cyklem życia konsoli Xbox 360 i serwisu Xbox Live. Dlatego ciężko jest przejść obojętnie wobec jego wypowiedzi na temat ostatnich cięć cenowych wprowadzonych przez Microsoft i Sony. W wywiadzie udzielonym serwisowi Eurogamer, Greenberg powiedział, że obniżki nie wywrą długotrwałego efektu.

Nie wierzę, że cięcia cenowe, których dokonały obie firmy wpłyną na długoterminową dynamikę rynku. Zwyczajowo obserwujemy dwutygodniowy wzrost zainteresowania i sprzedaży, po którym sytuacja wraca do tej sprzed obniżki. Sądzę jednak, że niższe ceny skuszą do zakupów osoby, którym nie odpowiadała poprzednia polityka cenowa. Jednak z naszej strony będziemy się skupiać na dalszym dodawaniu wartościowych tytułów, w tym na wyłączność, aby to właśnie konsola Xbox 360 stała się naturalnym wyborem konsumentów.

Reklama

Wypowiedzi Greenberga odnoszą się do wprowadzonej przez Sony obniżki ceny PlayStation 3, która miała miejsce w chwili wprowadzenia na rynek wersji Slim. Równocześnie swoją obniżkę przeprowadził Microsoft wycofując przy okazji z rynku model konsoli zwany Premium. W przypadku Sony nowy model konsoli i obniżka cen zaowocowały 999% wzrostem sprzedaży w samej tylko Wielkiej Brytanii. Konsola Microsoftu zanotowała zdecydowanie mniejszy, ale i tak zauważalny skok sprzedaży o 43%.

Dotychczas to Microsoft rozdawał karty w ilości tytułów na wyłączność. Jednak ten sezon świąteczny może należeć już do Sony, któremu szykuje się bardzo mocny zawodnik w postaci Uncharted 2. Na horyzoncie widać też więcej mocnych tytułów. Jednak jakby nie patrzeć na rywalizację platform Sony i Microsoftu, to i tak święta będą należeć do Nintendo.

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | Xbox | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy