Analitycy o świątecznym popycie

Klienci postawią na sprawdzone marki w trakcie zakupów świątecznych - przewidują analitycy z organizacji Signal Hill. Zdaniem Todda Greenwalda na wygranej pozycji w walce o konsumenta stoi Activision.

Dla wydawców nieubłaganie zbliża się najważniejszy okres każdego roku fiskalnego - święta Bożego Narodzenia. Właśnie w tym czasie sprzedaż produkcji multimedialnych jest bowiem największa. Kto wygra, a kto straci na tegorocznym wyścigu po klienta? Odpowiedzi na to pytanie udzielił Todd Greenwald, analityk z organizacji Signal Hill.

Jego zdaniem sytuacja na rynku może mieć negatywny wpływ na obroty w przemyśle elektronicznym, jednak najważniejsze tytuły nie powinny ulec temu załamaniu wciąż sprzedając się znakomicie. "Jeśli gracze zostaną zmuszeni do większej selekcji, według nas podejmą mniejsze ryzyko i zdecydują się na wysoko oceniane, uznane marki z silnym przytupem i przyciągającymi nowymi elementami" - powiedział Greenwald.

Reklama

Taka sytuacja stawia na wygranej pozycji firmę Activision, nieco stratne mogą być z kolei EA czy THQ. Wśród świątecznych bestsellerów zdaniem analityka organizacji Signal Hill bez trudu powinny znaleźć się Guitar Hero 4, Call of Duty: World at War, Wrath of the Lich King, Spiderman: Web of Shadows oraz James Bond: Quantum of Solace.

Electronic Arts postawiło w tym roku na nowe marki z takimi tytułami, jak Dead Space czy Mirror's Edge na czele. Wprowadzenie ich na rynek w tym okresie wiąże się zdaniem Greenwalda z dużym ryzykiem.

Równie niepewnie przedstawia się sytuacja THQ. Firma wypuści na rynek kilka tytułów na konsole Nintendo od studia Nickelodeon, jednak sektor ten jest w ostatnim czasie wyjątkowo zatłoczony, zatem trudno będzie się z czymkolwiek przebić - nawet mimo popularności platform japońskiego giganta. Także Saint's Row 2, kolejna odsłona serii WWE Smackdown vs Raw czy nowe Red Faction mogą nie okazać się wystarczającymi hitami do zapewnienia THQ zwycięstwa w świątecznej walce o klienta.

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: analitycy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy