World of Tanks: Twórcy podsumowują rok i snują plany

Wargaming podsumował rok kalendarzowy 2012, który był jednym z najbardziej pracowitych w historii firmy. Wargaming wzmocnił swoją pozycję niezależnego twórcy i wydawcy gier F2P.

"Wargaming zanotowało zauważalne wzrosty w 2012 roku głównie dzięki sukcesowi naszej flagowej gry - World of Tanks" - powiedział Andrei Yarantsau, wiceprezes ds. operacji globalnych. "Oszałamiający sukces World of Tanks pokazuje, że stworzyliśmy silną platformę technologiczną z wielkim potencjałem wzrostowym. W rezultacie jesteśmy zdolni do ciągłego dostarczania usług online najwyższej jakości i regularnych aktualizacji o nowe treści oraz usprawnienia" - dodał.

W tym roku Wargaming skorzystał z nabytego doświadczenia na polu gier Free-to-Play MMO i poszerzył społeczność skupioną wokół gier. World of Tanks w chwili obecnej zmobilizowało już 45 mln graczy na całym świecie. Gra również pobiła kolejny rekord ilości osób grających jednocześnie na pojedynczym serwerze - ponad 600 tys. "czołgistów" walczyło ze sobą na rosyjskim serwerze.

Reklama

Sukcesy World of Tanks były między innymi wynikiem 8 dużych aktualizacji. Zestaw grywalnych nacji poszerzył się o Francję i Wielką Brytanię, ponad 100 nowych maszyn trafiło na 10 zupełnie nowych aren walki. Najważniejsza aktualizacja 8.0 przyniosła ze sobą realistyczną fizykę do świata gry oraz znacznie poprawiony silnik renderujący.

"Zrobiliśmy gigantyczny krok naprzód biorąc pod uwagę płynność pracy" - skomentował Michael Vatsovsky, wiceprezes ds. rozwoju. "Wypuściliśmy wiele aktualizacji do World of Tanks, ale 8.0 było kluczowe. To był kamień milowy, który sprawił, że gra wygląda inaczej i inaczej się w nią gra. Reakcja graczy była bardzo pozytywna i to zachęca nas do rozwijania gry wciąż i wciąż" - dodał.

Wargaming również poświęciło dużo czasu i wysiłków, aby World of Tanks stało się globalną grą e-sportową. Tytuł zadebiutował w tej roli podczas finału WCG 2012 w Chinach i pokazał, że ma potencjał do stania się dyscypliną e-sportową na całym świecie.

W 2012 roku Wargaming również kontynuuje pracę nad dwiema następnymi grami osadzonymi w realiach II wojny światowej - World of Warplanes i World of Warships. Obecnie w fazie zamkniętej bety, World of Warplanes zanotowało duży przypływ graczy chętnych przetestować następną dużą grę firmy Wargaming. Ten rok to również pokazanie pierwszych obrazów z gry World of Warships, co dało przedsmak tego, czego możemy się spodziewać po tym tytule nastawionym na zdominowanie mórz i oceanów.

Aby gracze mogli w pełni doświadczać i korzystać z uniwersum Free-to-Play, firma uruchomiła usługę Wargamig.net, która powiąże wszystkie trzy tytuły w jedną zintegrowaną platformę. Nowa usługa docelowo zwiąże wszystkie tytuły stworzone przez Wargaming ze wspólnym systemem ekonomicznym, łatwym dostępem do dowolnego tytułu, jak również zachęci graczy do jeszcze bliższej interakcji z pojedynczymi światami MMO.

Wargaming cały czas szuka możliwości pojawienia się tytułów na innych platformach sprzętowych. W 2012 roku zostało ogłoszone World of Tanks Generals, przeglądarkowa gra Free-to-Play łącząca ze sobą elementy strategii czasu rzeczywistego i gry karcianej.

Firma poczyniła również kroki na polu promocji swych tytułów MMO na całym świecie będąc obecną i widoczną na największych branżowych targach wliczając w to E3 w USA, gamescom w Niemczech, G-Star w Południowej Korei i Licence2Play w Singapurze. Podczas tych imprez ponad 600 000 odwiedzających przyszło na stoiska zagrać w World of Tanks i World of Warplanes, jak również wzięło udział w rozlicznych konkursach i zabawach organizowanych na miejscu.

"Najważniejszych celów na 2013 jest wiele - dostarczyć dwa nowe światy Free-to-Play, dbać o rozwój World of Tanks poprzez dostarczanie pełnych pasji, pomysłowych nowych treści i wzmocnienie dobrych relacji z naszą społecznością" - powiedział Victor Kislyi, prezes Wargaming. "Będziemy dalej szukać nowych dróg rozwoju oferowanych przez gry Free-to-Play MMO, aby dostarczać graczom wyjątkowych doznań i aby zjednoczyć jak największą liczbę osób w naszym uniwersum" - dodał.

Wargaming zatrudnia ponad 1300 osób w 11 biurach w Europie, USA, Azji i Australii. Geograficznie rzecz ujmując, największe wysiłki zostały poczynione w Azji. Między innymi, dlatego otworzono nowe biura w Korei i Singapurze, jak również nawiązano strategiczne partnerstwo z chińską korporacją KongZhong, liderem lokalnego rynku dostarczania wirtualnych treści.

Firma również wzmocniła swoje możliwości produkcyjne. Dzięki pozyskaniu BigWorld Pty Ltd., australijskiej firmy zajmującej się dostarczaniem oprogramowania pośredniego (np. silniki graficzne), Wargaming jest w stanie rozwijać swoje technologie i jeszcze efektywniej zarządzać wielomilionowymi światami online, jak również badać możliwości nowych platform w przyszłości.

(Informacja prasowa)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy