Wiemy, dlaczego seria GTA stała się przebojem

Pierwsza część Grand Theft Auto ukazała się już dawno temu, ale dopiero teraz poznaliśmy tajemnicę jej sukcesu. Wiemy już, dlaczego zyskała tak duże zainteresowanie graczy.

Wszystko dzięki genialnemu PR-owcowi, prawdziwemu guru w tej branży - Maksowi Cliffordowi. To on pokierował wirusową kampanią medialną gry w taki sposób, by dowiedziały się o niej miliony graczy z całego świata. Cel udało mu się osiągnąć w stu procentach.

"Max Clifford sprawił, że to wszystko się wydarzyło" - zdradził Mike Dailly, jeden z twórców pierwszego Grand Theft Auto. To on zaprojektował całą wrzawę, która rozgorzała w mediach przy okazji premiery gry.

Clifford wiedział, w jaki sposób sprowokować polityków, by zaczęli dyskutować o tym, jak niebezpieczną dla dzieci i młodzieży grą jest Grand Theft Auto. Historię podchwyciły oczywiście także media, które stały się nośnikiem darmowej reklamy brutalnej gry autorstwa studia DMA Design, a wydanej przez BMG Interactive.

Reklama

"Powiedział nam, jak by to rozegrał, do kogo by zaadresował przekaz i co ci ludzie by powiedzieli" - dodał David Jones, drugi z twórców pierwszego Grand Theft Auto. I jak stwierdził - każde jego słowo się spełniło.

Niemniej Dailly i Jones zaznaczyli, że twórcy Grand Theft Auto nie zrobili niczego, by popchnąć grę w kierunku kontrowersji. Po prostu dbali o to, by dostarczyć graczom jak najwięcej rozrywki, co - jak przyznali - mogło poprowadzić ją w nieco mroczniejszą stronę.

Grand Theft Auto ukazał się w październiku 1997 roku i okazał się jedną z najgłośniejszych premier wszech czasów. Dwa lata później studio DMA Design przeobraziło się w Rockstar Games North.

Football Manager: Użytkownicy mogą stracić dostęp

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama