Wiedźmin od kuchni

O blaskach i cieniach premiery Wiedźmina oraz o bliższych i dalszych planach rozmawiamy z Michałem Kicińskim, współzałożycielem i Dyrektorem Zarządzającym firmy CD Projekt.

Premiera Wiedźmina już za nami. Gra zbiera bardzo dobre opinie graczy i całkiem niezłe recenzje w mediach na całym świecie. To zamknięcie kilku lat pracy. Czy czujesz w związku z tym ulgę?

Reklama

Na pewno tak. Choć nie mogę powiedzieć aby powietrze z tego balonu zeszło już do końca. Wciąż czekamy na wyniki sprzedaży ze świata. Widać, że gra miała całkiem udany debiut. W Anglii zadebiutowała na 5 miejscu na liście bestsellerów, a w wielu sklepach internetowych zajmuje od czwartego do ósmego miejsca. Byłem ogromnie zaskoczony gdy wszedłem do sklepu amazon.com i na głównej stronie zobaczyłem ofertę Wiedźmina. Nie powiem, to bardzo miłe uczucie. Podsumowując sądzę, że gra ma całkiem udane wejście, jak na produkt, który pochodzi jednak od debiutantów. Bardzo ciekawi jesteśmy jak to przełoży się na raporty sprzedaży.

Na pewno źle nie będzie. Pytanie raczej brzmi jak duży sukces udało się osiągnąć grze. W tej chwili na razie mamy bardzo wyrywkowe informacje. W Polsce, Rosji i krajach skandynawskich już została rozpoczęta produkcja dodruków, gdyż zabrakło gry dla wszystkich zainteresowanych zakupami hurtowymi.

Co do miejsc na zachodnich listach przebojów. To oczywiście miło by było widzieć Wiedźmina na pierwszych miejscach list przebojów. Jednak trzeba być realistami. Ścieramy się z największymi w branży. Zarówno większymi od firmy Atari, jak i wielokrotnie większymi od CD Projekt. Firmami za którymi stoją znane marki i wieloletnie doświadczenie.

Debiut całkiem udany. Jednak wiele gier bardzo szybko znika z chartów. Nie boisz się, że Wiedźmin podzieli ich los?

Myślę, że Wiedźmin ma też kilka ukrytych zalet, które spowodują, że ma szansę na dość długi żywot na listach przebojów. Po pierwsze gra się tym bardziej podoba im dłużej się w nią gra:) I widać, że podoba się na tyle, że gracze sobie ją wzajemnie polecają. Jest więc spora szansa, że takie dobre słowo mówione będzie podtrzymywać popularność gry. Dodatkowo planujemy bardzo dbać o produkt, w końcu to nasze dziecko:) Właśnie wyszedł patch 1.1 (w dwóch wersjach;) i to oczywiście nie jest nasze ostatnie słowo. Będziemy starali się udoskonalać produkt jeszcze sporo miesięcy po premierze.

Zdajemy sobie bowiem sprawę, że gra zawiera trochę technicznych niedociągnięć. Niestety jako developer nie mamy jeszcze takiej pozycji i doświadczenia aby móc tak jak Blizzard przekładać premierę tak długo aż w 110% będziemy zadowoleni z efektu prac. Takie podejście jest dla nas ideałem i będziemy do niego dążyć.

Na szczęście to się już zmieniło. Zebraliśmy cenne doświadczenie. Potrafimy teraz znacznie lepiej planować, szacować pewne zagrożenia i to ogromnie pomoże nam w zaplanowaniu produkcji kolejnych produkcji tak aby było dostatecznie dużo czasu na dopracowanie tworzonych gier do najmniejszego szczegółu. Choć po Wiedźminie może nie być tego widać aż w takim stopniu, ale jesteśmy całkiem zakręceni na punkcie perfekcjonizmu i stawiamy sobie diabelnie wysoko poprzeczkę.

Odnośnie Wiedźmina myślę, że ważny jest jeszcze jeden komunikat:

Będziemy bardzo aktywni jeśli chodzi o kolejne poprawki. Gra będzie miała nieustające i nie ograniczone w czasie nasze bardzo mocne wsparcie. Oznacza to, że będziemy wypuszczać poprawki do gry tak długo jak będzie to konieczne i tak długo, aż nie będzie co poprawić, lub dalsze poprawki nie będą fizycznie możliwe.

Wracając jednak do pytania. Wkrótce planujemy też wypuszczenie toolsetu, oraz dema. A co jeszcze ważniejsze wraz z toolsetem, lub wkrótce po nim wypuścimy dodatkowe przygody na nim opracowane. Na razie pracujemy nad jedną taką przygodą. Będzie ona oczywiście darmowa dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników gry. Sądzę, że te działania spowodują, że Wiedźmin będzie się cieszył popularnością przez wcale nie taki krótki okres.

Wróćmy do premiery. Z czego jesteś szczególnie zadowolony?

Przede wszystkim cieszę się, że gra zbiera doskonałe opinię graczy i to nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, widać to na zagranicznych serwisach takich jak gamespot gdzie średnia kilkudziesięciu ocen graczy oscyluje około 9/10, tak samo na IGN gdzie średnia z ponad 100 ocen to aż 9.4, czy metacritics, gdzie wiedźmin ma fantastyczną średnią 9.7! W moim odczuciu to zupełnie fantastyczne wyniki!

Wysokie oceny graczy to dla nas największa nagroda. Myślę, że każdemu członkowi zespołu REDa serce rośnie gdy czyta recenzje graczy i opinie o grze wymieniane na forach dyskusyjnych. Jest naprawdę być z czego dumnym. Nawet na forum RPGCodex, miejscu chyba najbardziej krytycznie nastawionym ze wszystkich serwisów poświęconych erpegom, gra zbiera bardzo pochlebne opinie. Mimo, że przed premierą nie brak było tam opinii krytycznych, nawet bardzo krytycznych.

Dowiedz się więcej na temat: kuchnia+ | średnia | kupon | pytania | debiut | firmy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama