VIII Festiwal Gier już w kwietniu

Ósma edycja Festiwalu Gier, która odbędzie się 19 i 20 kwietnia 2012 roku w mieście Utrecht w Holandii, skoncentrowana jest na zmieniającym się krajobrazie przemysłu gier.

W czasie wydarzenia omówione zostaną najnowsze trendy branży oraz to, w jaki sposób wpływają one na bieżące mechanizmy biznesu na świecie.

Wraz ze wzrostem roli gier społecznościowych oraz możliwości nieograniczonej rozrywki na telefonach komórkowych i tabletach, doszliśmy do punktu zwrotnego. Sieci dystrybucji pojawiają się wszędzie, konkurencja między nimi rośnie, a ochrona własności intelektualnej jest coraz trudniejsza. Prezentacje i panele dyskusyjne tegorocznego Festiwalu Gier skupią się na umiejętnościach niezbędnych do przetrwania w tym zmieniającym się środowisku.

Reklama

Wybierz platformę

Dzięki eksplozji na rynku platform ważniejszym niż kiedykolwiek jest wiedzieć, która z nich oferuje najlepsze możliwości dla Twojego produktu, a także co ten wybór oznacza dla dalszego rozwoju. Alessandro Bovenzi, menedżer ds. relacji z europejskimi klientami w SCEE, opowie, jak niezależni programiści mogą uczynić gry hitami - zarówno na, jak i poza PlayStation Store. Volker Dressel, dyrektor marketingu w InnoGames, stanie w obronie twierdzenia, że gatunek free-to-play ma zamiar zawładnąć graniem wieloplatformowym. Bardziej techniczny punkt widzenia zapewni Aleksander Krug, dyrektor zarządzający Softgames, który wyjaśni dlaczego HTML5 oferuje najlepsze możliwości rozwoju gier na różne platformy.

Korzystaj z danych

Choć dane na temat sprzedaży aplikacji są łatwo dostępne, najważniejsze spostrzeżenia wymagają dokładnej analizy. Gert Jan Spriensma, analityk danych w Distimo, wykorzysta informacje z AppStore, aby wyjaśnić do&dont's wydawania aplikacji. Rolę analizy w marketingu gier indie dla masowej lub zawężonej grupy docelowej omówi wiceprezydent ds. marketingu MoMinis, Eyal Rabinowicz.

Twoja gra, twój IP?

Jedną z najważniejszych rzeczy dla wszystkich stron zaangażowanych w tworzenie jest zawsze zarabianie pieniędzy. Najłatwiej to osiągnąć, jeśli nikt inny nie opublikuje poodobnej gry w tym samym czasie. Dr Leonhard Reis, radca prawny z Hausmaninger Kletter, specjalista ds. własności intelektualnej, wyjaśni, jak chronić kluczowe wartości gry jako tajemnice handlowe i ustrzec jej koncepcje od piractwa.

Po etapie rozwoju

Gdy produkt jest stworzony, musi utorować sobie drogę do rynku. Alex Dale, dyrektor marketingu z King.com, omówi proces powstania gatunku gier online i spojrzy na nowe modele oraz sposoby utrzymania stałej grupy użytkowników. Richard van der Giessen podzieli się swoimi doświadczeniami w kwestii fundamentalnego znaczenia języka dla pełnego doświadczenia gracza. Jako prezes i założyciel U-TRAX wyjaśni, jaką rolę w procesie rozwoju gry odgrywa lokalizacja, a także w jaki sposób może ona doprowadzić do sukcesu finansowego.

(Informacja prasowa)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy