To będzie RPG dla wyjadaczy gatunku

Brian Fargo udzielił wywiadu dla serwisu internetowego VG247, w którym opowiedział o swoim najnowszym projekcie - Wasteland 2. Bez wątpienia wzbudził nim zainteresowanie RPG-owców.

W rozmowie z dziennikarzem VG247 Fargo przyznał, że Wasteland 2 ma być RPG-iem inspirowanym oldschoolowymi RPG-ami. Podobnie jak w wielu reprezentantkach tego gatunku sprzed lat, w nowej grze współtwórcy Fallouta czy Baldur's Gate poprowadzimy całą drużynę, składającą się z czterech postaci, stworzonych przez nas samodzielnie na samym początku.

Z czasem będziemy mogli poszerzyć naszą ekipę o kolejnych, napotkanych po drodze bohaterów. Każdy z nich ma mieć swój własny charakter. Niekoniecznie dobry, bowiem znajdą się wśród nich np. drobne złodziejaszki czy osoby skłonne nas zdradzić.

Reklama

W walkach połączenie umiejętności poszczególnych postaci będzie miało kluczowe znaczenie. W grze pojawi się łącznie 30 odmiennych zdolności, które będą mogły zapewnić nam zwycięstwo w trudnych potyczkach. Oldschoolowe podejście studia inXile (autorzy gry) doprowadziło ich do decyzji o opracowaniu turowego systemu walki.

Choć - jak twierdzi Fargo - on i jego współpracownicy zdają sobie sprawę, jak łatwo turami zabić dynamikę i tempo, ale mają pomysł, jak temu zaradzić. Warto wspomnieć także o permanentnej śmierci bohaterów - jeśli jeden z nich zginie w trakcie walki, już nigdy nie powróci (choć należy się pewnie spodziewać możliwości rezygnacji z tej opcji).

Prace nad Wasteland 2 przebiegają ponoć w bardzo szybkim tempie. Obecnie inXile dopracowuje najważniejsze elementy składowe rozgrywki, a ekipa artystów zajmuje się wykańczaniem lokacji, które odwiedzimy podczas zabawy. Pełna wersja gry ma trafić do sklepów w październiku przyszłego roku, ale znacznie wcześniej szczęśliwcy będą mogli wziąć udział w beta-testach.

Wasteland 2 to sequel kultowej gry z 1988 roku, która położyła fundamenty pod jeszcze bardziej kultowego Fallouta. Przeniesiemy się w nim do postapokaliptycznego, otwartego świata, pełnego przemocy, używek i wulgarnego języka. Produkcja zostanie wydana - przynajmniej początkowo - wyłącznie na pecetach. W Polsce zagramy w nią w zlokalizowanej wersji językowej.

Catzilla: Nowy projekt twórcy Datury

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy