The Cave: Nowa gra twórcy Monkey Island!

Studio Double Fine nareszcie oficjalnie zapowiedziało nowy projekt Rona Gilberta. Jest nim przygodówka The Cave, która powinna trafić w gusta fanów produkcji z lat 90-tych.

W The Cave dostępnych będzie siedmiu bohaterów, którzy postanowili zwiedzić kompleks tytułowej podziemnej jaskini. Działaniom każdej postaci przyświecają jednak różne motywacje. Hillbilly (tak określa się rdzennych mieszkańców Appalachów), któremu grozi utrata wszystkich zębów, poszukuje miłości, nonszalancki mnich szuka swojego mistrza, odważny rycerz próbuje odnaleźć miecz gwarantujący jego posiadaczowi "niezrównaną moc", natomiast para gotyckich sierot rodem z twórczości Dickensa poszukuje rodziców, zaś poszukiwacz stara się znaleźć swojego zaginionego towarzysza i skarb.

Reklama

Z kolei pani naukowiec jest bliska dokonania wielkiego odkrycia, które ma przydać się całej ludzkości, a podróżnik w czasie przybył z przyszłości oddalonej o miliony lat, by uchronić świat przed jakimś strasznym wydarzeniem.

W The Cave nie pokierujemy jednak wszystkimi tymi postaciami jednocześnie. Na początku rozgrywki - podobnie jak Maniac Mansion - wybierzemy trzech bohaterów, pomiędzy którymi będzie można przełączać się w dowolnym momencie rozgrywki. Kontrolę nad dwoma pozostałymi w naszej drużynie protagonistami będą mogli przejąć także dwaj inni gracze w lokalnym trybie kooperacji (przy jednym komputerze/konsoli).

Wybór postaci będzie o tyle ważny, że w zależności od tego, jakich bohaterów dołączymy do drużyny, zwiedzimy różne lokacje. Mając w ekipie rycerza, trafimy do miejscówek ze starożytnymi zamkami i smokami. Natomiast dzięki pani naukowiec zbadamy laboratorium, zaś sieroty odblokują dostęp do utrzymanego w kolorach sepii dworu.

Rozwiązywanie zagadek w The Cave wymagać będzie współpracy wszystkich trzech bohaterów. W fragmencie zaprezentowanym serwisowi Eurogamer Hillbilly, rycerz i pani naukowiec musieli przejść obok smoka. Hillbilly odkrył maszynę steruje mechanicznym pazurem, opuszczając go stos kości znajdujący się przed potworem.

Następnie rycerz uderza w dzwon, wzbudzając tym samym zainteresowanie smoka, a pani naukowiec zajmuje się przygotowaniem przynęty. W jaki sposób? Musi naprawić automat do hot-dogów... polewając go wodą.

Ten ostatni etap pokazuje, że łamigłówki - podobnie jak w klasyce LucasArts - mogą być bardzo abstrakcyjne. Ron Gilbert zaznacza jednak, że w tym względzie twórcy nie popadną w skrajność - gracze mają nie uświadczyć sytuacji, w której trzeba będzie łączyć ze sobą przedmioty metodą prób i błędów.

Każdy z bohaterów The Cave ma też posiadać specjalne umiejętności. Np. rycerz może skorzystać z siłowego pola ochronnego oraz widmowych skrzydeł, które uchronią go przed upadkiem z dużych wysokości. Natomiast Hillbilly potrafi pod wodą wstrzymać oddech na dowolny okres czasu (Guybrush może się schować), a podróżnik w czasie teleportuje się. W zależności od wybranej postaci i jej mocy, zagadki można więc rozwiązywać na kilka sposobów.

Tak jak kolejną łamigłówkę zaprezentowaną dziennikarzom przez studio Double Fine w lokacji poświęconej rycerzowi, gdzie musi odebrać z rąk księżniczki amulet. Aby przekonać ją do tego, by oddała mu skarb, musi ją w sobie rozkochać, a to można zrobić przynosząc jej skarb strzeżony przez smoka.

Rycerz zastosuje dywersję i korzystając z pola siłowego, wytrzyma pod naporem strumienia ognia stwora. Jeśli natomiast zdecydujemy wysłać na akcję pani naukowiec, ta prześliźnie się przez tylne drzwi i wykradnie skarb. Nie zamyka za sobą wrót, przez co smok ucieka i leci w kierunku komnaty księżniczki.

Po dotarciu do wspomnianej komnaty okazuje się, że jest zniszczona, a smok zagląda przez okno (a raczej jego pozostałości) oblizując się po niedawnym posiłku z księżniczki. Bestia wypluwa jednak potrzebny naszym bohaterom amulet.

Ten fragment pokazuje też, że podróżujący przez jaskinię nie tylko odkrywają jej sekrety, ale także mierzą się z wewnętrznymi demonami. Np. może wydawać się, że rycerz jest szlachetny, ale jest gotów wykorzystać księżniczkę, by zdobyć jej własność.

Oprócz siedmiu grywalnych bohaterów w The Cave pojawi się jeszcze jeden - jest nim sama jaskinia, która będzie jedyną udźwiękowioną postacią, pełniącą rolę narratora, przedstawiającego toczące się wydarzenia "namiętnym i tajemniczym głosem".

Warto też zwrócić uwagę, że w grze nie będzie można zginąć - po śmierci protagonista będzie odradzał się w pobliżu miejsca zgonu. Choć będzie to przygodówka, to rozgrywka przypominać będzie to, co znamy z dwuwymiarowych platformówek.

The Cave ukaże się w 2013 roku w usługach cyfrowej dystrybucji na PC, Xboksie 360 i PlayStation 3. Gra zostanie wydana przez SEGĘ, co potwierdza nasze wczorajsze podejrzenia. A poniżej - trailer.

Zwiastun gry The Cave:

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy