Sterowanie grami przy pomocy myśli

Podczas zeszłorocznej imprezy o nazwie Game Developers Conference, firma Emotiv Systems przedstawiła urządzenie mogące przyczynić się do rewolucji w dziedzinie sterowania grami video.

Był to hełm o nazwie "Project Epoc" pozwalający komunikować się z grami dzięki myślom, ekspresji twarzy i natężeniu emocji.

Najwyraźniej projekt zmierza do szczęśliwego zakończenia, bowiem na tegorocznym GDC ma być zaprezentowany w pełni działający headset w wersji konsumenckiej oraz oprogramowanie składające się z trzech komponentów: The Expressiv (pozwala na interpretowanie mimiki twarzy w czasie rzeczywistym), The Affectiv (mierzy poziom emocjonalny gracza) i The Cognitiv (wykrywa myśli) w wersji beta.

Oprogramowanie to dla każdego dewelopera ma być dostępne już od marca bieżącego roku.

Reklama

Emotiv Systems zostało założone w 2003 roku przez czterech wielokrotnie nagradzanych naukowców i przedsiębiorców: zajmującego się neuronauką profesora Allana Snydera, projektanta układów scalonych Neila Weste'a oraz wspierających rozwój nowych technologii Tana Le i Nama Do.

Pierwszy pokaz możliwości finalnej wersji urządzenia odbędzie się 19 lutego.

Przypomnijmy także, że w tym roku o podobnej iicjatywie informowaliśmy już w przypadku firmy OCZ i jej Neural Impulse Actuatora. Gdyby oba gadżety sprawdziły się w praktyce, możemy oczekiwać ciekawej batalii pomiędzy tymi produktami.

Gry-Online
Dowiedz się więcej na temat: sterowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy