PS2 i WoW najdłużej zatrzymują graczy przy sobie

PS2 jest najczęściej wykorzystywaną konsolą, a World of Warcraft najdłużej używaną grą komputerową - wynika z raportu firmy Nielsen.

Badania obejmują okres od stycznia do października 2008.

Reklama

Firma Nielsen przedstawiła noworoczną analizę najczęściej używanych konsol i gier komputerowych. Pomimo faktu, że Sony nie może minionego roku zaliczyć do najbardziej udanych, to właśnie PS2 okazało się konsolą, która potrafi zatrzymać swoich użytkowników najdłużej - prawie 1/3 ogólnego czasu spędzonego nad wszystkimi konsolami. 17,2% czasu gracze poświęcili Xboksowi 360, a 13,4% - Wii. Dopiero na 5. miejscu uplasowało się z kolei PS3, które zostało wyprzedzone jeszcze przez pierwszego Xboksa.

Wśród gier komputerowych prym wiedzie World of Warcraft. Każdy gracz przy MMO Blizzarda spędza średnio 671 minut tygodniowo. To blisko dwa razy więcej od drugiego na liście Call of Duty 4: Modern Warfare. Co ciekawe, blisko 1% wszystkich graczy na świecie w każdej minucie melduje się w Azeroth. Dla wspomnianego Modern Warfare odsetek ten wynosi zaledwie 0,163%. Rankingi obejmują okres od stycznia do końca października 2008 roku. Poniżej szczegóły:

Czas poświęcany poszczególnym konsolom przeznaczonym do użytku domowego:

1. PS2 - 31,7%

2. Xbox 360 - 17,2%

3. Wii - 13,4%

4. Xbox - 9,7%

5. PS3 - 7,3%

6. GameCube - 4,6%

7. Pozostałe - 16,2%

Zestawienie nie obejmuje najprawdopodobniej konsol przenośnych - PSP i DS-a.

Najczęściej używane gry komputerowe (w nawiasie odsetek wszystkich graczy, którzy w każdej minucie grają w daną pozycję):

1. World of Warcraft (Blizzard) - 671 minut tygodniowo (0.723%)

2. Call of Duty 4: Modern Warfare (Activision) - 403 minut tygodniowo (0.163%)

3. Halo: Combat Evolved (Microsoft) - 295 minut tygodniowo (0.092%)

4. The Sims (Electronic Arts) - 213 minut tygodniowo (0.09%)

5. The Sims 2 (Electronic Arts) - 291 minut tygodniowo(0.086%)

6. RuneScape (Jagex) - 451 minut tygodniowo (0.084%)

7. Diablo II (Blizzard) - 313 minut tygodniowo (0.065%)

8. Team Fortress 2 (Valve) - 371 minut tygodniowo (0.063%)

9. Counter-Strike (Valve) - 282 minut tygodniowo (0.062%)

10. Counter-Strike: Source (Valve) - 426 minut tygodniowo (0.061%)

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: modern

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje