Piston to nie Steambox, szef Valve wykłada karty na stół

Informacje pochodzą z ekskluzywnego wywiadu, jaki przy okazji targów CES przeprowadził z Gabem Newellem serwis The Verge. Czego się dowiedzieliśmy?

Najważniejsze wiadomości o "konsoli Valve" w punktach:

Reklama

- Valve zamierza wprowadzić na rynek swoje własne gamingowe "pudełko", będzie samo sprzedawało je klientom;

- Oznaczenie kodowe konsoli to "Bigfoot";

- "Konsola" oparta będzie na systemie operacyjnymi Linux, ale będzie możliwa instalacja na nim Windowsa (co nie będzie w żaden sposób utrudniane/ograniczane);

- Steambox będzie pozwalał nie tylko na granie, ale i np. na przeglądanie internetu - będzie więc można uzyskać za jego pośrednictwem dostęp do wszystkich pecetowych usług sieciowych

- Pudełko od Valve sprzedawane będzie wraz z kontrolerem o większej precyzji i mniejszym opóźnieniu niż pady znajdujące się obecnie na rynku. Wraz z premierą urządzenia będzie ono obsługiwało jedynie tradycyjne metody sterowania - sterowanie ruchem nie jest planowane, Newell nie wyklucza jednak, że pojawią się inne "interesujące opcje", w tym np. możliwość wykorzystywania danych biometrycznych gracza (temperatura ciała, odciski palców, itd.);

- Newell uważa też, że w przyszłości bardzo ważne okaże się śledzenie wzroku gracza i różne interakcje tym wywoływane;

- Steambox będzie dawał dostęp do Steama, a Newell uważa, że i ta usługa powinna się zmienić - według jego wizji użytkownicy powinni mieć możliwość samodzielnego konfigurowania jego zawartości a nawet tworzenia własnych "podsklepów", np. zawierających tylko gry z jednego gatunku lub dotyczące jednej tematyki (np. wszystkie gry o mechach), szerzej opisane przez członków danej grupy;

- W przyszłości Newell widzi też nowe zastosowania dla Steamboksa, który ma służyć jako serwer i w przyszłości będzie mógł obsługiwać "wszystkie ekrany w domu";

- Valve pracuje również nad projektem o nazwie Littlefoot, który ma uderzać w segment smartfonów i tabletów.

PlayStation 4: Prezentacja nowej konsoli Sony w lutym?

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje