Pecety żyją i mają się dobrze

Organizacja NPD zajmująca się badaniem i analizą amerykańskiego rynku przedstawiła dane, z których wynika, że wartość subskrypcji dokonywanych w grach online rocznie przekracza miliard dolarów.

NPD poinformowało również, że każdego miesiąca jedenaście milionów Amerykanów płaci za korzystanie z możliwości oferowanych przez tytuły online'owe. "Teraz, kiedy NPD może w końcu ocenić rynek subskrypcji jasne staje się, że dochód generowany tego typu pecetowe granie stanowi znaczną część ogólnych zysków." - mówi jeden z analityków firmy, Anita Frazier.

Według tych słów oznacza to ni mniej ni więcej, tylko fakt, że komputery PC wbrew pozorom mają się wcale nieźle i podawane wyniki sprzedaży nie do końca odzwierciedlają faktyczny stan rzeczy. Po prostu większość pecetowców gra w tytuły online lub kupuje gry przy pomocy cyfrowej dystrybucji.

Reklama

Warto jednak wziąć pod uwagę, że przedmiotem badania nie byli jedynie zapaleni gracze, ale także ludzie poszukujący rozrywki w prostych gierkach, w które bez problemu można zagrać przy pomocy internetowej przeglądarki. Wśród tego typu graczy dominują kobiety, które przekroczyły 35 rok życia. W tytuły MMO najczęściej grają zaś mężczyźni poniżej 35 roku życia.

NPD podało także najpopularniejsze w pierwszym kwartale tego roku gry MMO (z subskrypcją) i najchętniej odwiedzane serwisy. Przypominamy, że wszelkie dane dotyczą tylko i wyłącznie rynku amerykańskiego.

Gry MMO:

  1. World of Warcraft
  2. RuneScape
  3. Lord of the Rings Online
  4. Final Fantasy XI
  5. City of Heroes

Serwisy:

  1. Pogo.com
  2. Realarcade.com
  3. Bigfishgames.com
  4. Gametap.com
  5. Disney.com

Badania zostały przeprowadzone pomiędzy październikiem 2007 a marcem 2008 roku.

Gry-Online
Dowiedz się więcej na temat: NPD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy