PC już symuluje następną generację

Mark Rein, szef Epic Games, powiedział w rozmowie z Eurogamerem ciekawą rzecz dotyczącą grania na PC. Według Reina pecety nie tylko odstawiły konsole wydajnościowo w tyle, lecz również same są gotowe na następną generację sprzętu.

Rein nie ma wątpliwości, że przepaść technologiczna, jaka dzieli PC i konsole, jest bardzo wyraźna. "Znaleźliśmy się w takim stadium życia konsol, w którym PC odstrzeliły je w kwestii możliwości" - mówi Mark Rein.

Szef Epic przypomniał też, że PC było, jest i będzie postępową platformą, na której dochodzi do innowacji i wytyczania kierunków rozwoju sprzętu do grania.

"Nie zapominajmy, że każda gra w ostatecznym kształcie jest tworzona na PC. PC zawsze będą służyć narzędziami, za pomocą których powstają wszystkie gry. Na PC możesz symulować przyszłość - możesz umieścić w nim tyle sprzętu, by zobaczyć, jak będą wyglądać konsole przyszłości" - kontynuuje Rein.

Reklama

Jeśli tematem dyskusji jest technologiczne zaawansowanie pecetów, a rozmówcą jest lider firmy znanej z Unreal Engine, nie mogło zabraknąć tematu prezentacji ostatniej wersji tego silnika.

"To był nasz list miłosny do producentów sprzętu. Następna generacja, naszym zdaniem, będzie właśnie tak wyglądać. Jeśli spojrzysz na gry rok lub dwa lata naprzód, przeciętny gracz będzie w stanie to uruchomić bezproblemowo. Mamy nadzieję, że twórcy konsol po obejrzeniu tego dema pomyśleli - ja piórkuję, jeśli pójdziemy w tym kierunku, to nasze konsole będą konkurować z PC nawet przez rok czy półtora roku. Oczywiście, mówimy o PC w rozsądnej cenie - obecnie drogie komputery już są, oczywiście, gotowe na podjęcie walki" - czytamy w dyskusji.

Przeczytaj także o tym, ile warty jest polski rynek gier

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy