Pac-man oraz Dig Dug na Facebooku

Posiadasz konto na Facebooku? Jeśli tak to możesz skorzystać z pomysłu Namco Bandai i zagrać w dwa historyczne, ale wciąż gorące tytuły japońskiego studia.

Wyjaśnijmy, że Facebook to jedne z najpopularniejszych serwisów społecznościowych przeznaczony m.in. dla uczniów szkół średnich i studentów szkół wyższych (college'ów, uniwersytetów). W ramach serwisu zarejestrowani użytkownicy mogą odszukiwać i kontynuować szkolne znajomości oraz dzielić się wiadomościami i zdjęciami. Obecnie posiada on ponad 175 mln użytkowników na całym świecie.

Reklama

Pac-Man i Dig Dug pojawiły się na stronie Facebook nie jako produkcje uzależnione od serwisu społecznościowego, ale jako gry do ściągnięcia, z których można korzystać bez pośrednictwa przeglądarki. Wersja oferowana przez Facebooka posiada jednak pewne modyfikacje. Po pierwsze w obu grach można logować się na konto Facebooka bezpośrednio z menu gry. Po drugie, w serwisie Zuckerberga (twórca Facebooka) pojawią się statystyki gracza, które można porównywać do osiągnięć innych graczy (statystyki powstaną jeśli użytkownik skorzysta z opcji logowania na konto przez menu gry).

Oczywiście zabawa jest nie do końca darmowa. Oferowane wersje gry są okrojone i jeśli ktoś zapragnie zdobyć pełną wersję Pac-Mana lub Dig Duga będzie musiał zapłacić 10 dolarów. Być może obecnie nie wydaje się to szczególnie atrakcyjna cena, warto jednak zwrócić uwagę, że Namco planuje kolejne premiery gier na Facebooku, tak wiec oferta będzie na pewno poszerzana, a to oznacza również pojawienie się lepszych produkcji japońskiego developera. Jednocześnie uwagę zwraca pewna tendencja, która niedługo może przybrać na sile. Wchodzenie serwisów społecznościowych w nowe rejony dotychczas zarezerwowane dla producentów, dystrybutorów i serwisów poświęconych grom, może być zwiastunem konsolidacji rynku rozrywki, w którym odbiorca nie będzie tylko kupującym, ale również aktywnym uczestnikiem tego przedsięwzięcia, choćby poprzez możliwość wyrażania swojego poparcia dla pewnych pomysłów, czy też dzielenia się swoim zdaniem z innymi członkami społeczności. Zobaczymy co jeszcze przyniosą takie inicjatywy jak pomysł Facebooka i Namco Bandai.

Dowiedz się więcej na temat: konto | MAN | Facebook

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje