Mobilny konkurs

Adobe, NOKIA oraz MOVIDA połączyły siły wspierając jako sponsorzy czwartą doroczną edycję konkursu International Mobile Gaming Awards (IMGA).

Dodatkowo IMGA sponsorowany jest przez firmy QUALCOMM, NVIDIA, AMD oraz Belle de Mai Media Park z Marsylii. Unikalne i wyjątkowo szerokie międzynarodowe wsparcie tego konkursu oddaje rosnącą wagę gier przeznaczonych dla urządzeń przenośnych dla światowego przemysłu graficznego i potwierdza wiodącą rolę IMGA w przyznawaniu nagród w dziedzinie mobilnych gier.

Nagrody zostaną przyznane w następujących kategoriach:

- Osiągnięcie w dziedzinie możliwości połączeń (wieloplatformowość, sieci społeczne)

- Osiągnięcie w dziedzinie 3D

Reklama

- Osiągnięcie w dziedzinie rozgrywki

- Najlepsza licencjonowana gra bazująca na własności intelektualnej

- Najlepsza gra 2D (zazwyczaj opracowana w technologii Flash, Java, itp.)

Na konkurs IMGA 2006 nadeszło 400 zgłoszeń z 42 krajów. Wśród uczestników były pojedyncze osoby, uznani producenci gier oraz wydawcy.

Maarten Noyons, założyciel i dyrektor zarządzający powiedział: "Obecna, czwarta edycja będzie większa, lepsza i bardziej emocjonująca niż w poprzednich latach. Dzięki naszym sponsorom i partnerom będziemy mogli dotrzeć do większej liczby innowacyjnych pomysłów. Do października chcemy nagrodzić 25 najlepszych pomysłów na gry, które wejdą na rynek mobilny w najbliższych latach".

Nastawienie to dzielą wszyscy sponsorzy IMGA, zarówno nowi, jak i wspierający ten konkurs w poprzednich latach:

Neil Trevett, wiceprezes działu zintegrowanych rozwiązań dla urządzeń mobilnych w firmie NVIDIA, powiedział: "Telefon komórkowy staje się jednym z najbardziej popularnych i wszechstronnych elektronicznych urządzeń osobistych, co wpływa na powstawanie wielu nowych aplikacji. NVIDIA jest dumna z możliwości sponsorowania konkursu IMGA, który przyczynia się do rozwoju tej gałęzi przemysłu poprzez wspieranie kreatywności i innowacji w projektowaniu mobilnych gier".

"Nowa generacja zaawansowanych urządzeń przenośnych oferuje klientom nowe wrażenia w grach dzięki lepszej grafice, nowym możliwościom połączeń oraz ciekawszej rozgrywce", powiedział Taizo SON, prezes MOVIDA Inc. "W trakcie konkursu IMGA prezentowana jest praca twórców nad nowymi możliwościami w dziedzinie mobilnej rozgrywki. Codziennym zadaniem firmy Movida jest łączenie innowacyjnych rozwiązań i zaawansowanej technologii w prosty, przynoszący zysk sposób, dlatego jesteśmy dumni mogąc być sponsorem konkursu IMGA drugi rok z rzędu".

"Jesteśmy zachwyceni mogąc być ponownie sponsorem konkursu International Mobile Gaming Awards", powiedział dr Mark Ollila, dyrektor działu Technologii i Strategii oraz szef działu produkcji gier i multimediów w firmie Nokia. "Zeszłoroczne nagrody stanowiły ogromny skok naprzód w dziedzinie gier mobilnych i mając na uwadze mającą nastąpić niebawem premierę naszej nowej wersji platformy N-Gage jesteśmy bardzo zainteresowani, w jaki sposób twórcy gier zastosują nowe elementy nadchodzących grach".

Uczestnicy powinni zgłaszać swoje propozycje do 24 września 2007 roku, g. 18.00, zaś tzw. krótka lista 25 projektów ogłoszona zostanie do końca października bieżącego roku. Uczestnicy z listy 25 będą mieli czas do 28 stycznia 2008 na przedstawienie do oceny wersji demo. Lista zwycięzców ogłoszona zostanie w czasie odbywającej się w Barcelonie imprezy 3GSM World Congress w dniu 13 lutego 2008 roku.

"Firma QUALCOMM jest zaszczycona mogąc być sponsorem tegorocznego konkursu International Mobile Gaming Awards, podkreślającego wiele osiągnięć w branży w ostatnich latach poprzez nagradzanie najlepszych gier mobilnych", powiedział Mike Yuen, starszy dyrektor oddziału gier w firmie QUALCOMM Internet Services. "Jesteśmy dumni wspierając imprezę, która nagradza najbardziej innowacyjne i kreatywne na świecie gry przeznaczone dla urządzeń przenośnych".

"AMD jest dumne będąc częścią wydarzenia jakim jest International Mobile Gaming Awards", powiedział Aki Järvilehto, dyrektor marketingu na Europę w oddziale urządzeń przenośnych firmy AMD. "Celem AMD jest stworzenie globalnego ekosystemu gier mobilnych dzięki najnowszej technologii wspieranej przez doskonałe narzędzia do tworzenia treści. IMGA jest wiodącą siłą w promowaniu innowacyjności w dziedzinie gier mobilnych i jesteśmy zachwyceni widząc twórców oprogramowania i wydawców w pełni wykorzystujących nowe, dostępne dla nich technologie".

(NVIDIA - inf. prasowa)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nokia | konkursy | firmy | International | konkurs
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy