Jaki jesteś, przypadkowy graczu?

Firma Alawar Entertainment ogłosiła wyniki badania, jakie przeprowadziła na użytkownikach gier casual w I kwartale 2011 roku.

Według nich, w Polsce - w branży rozrywki elektronicznej - pojawia się coraz więcej kobiet. Przy dzisiejszym, aktywnym trybie życia, szukają one przede wszystkim nowych form relaksu.

Gospodyni domowa i kobieta biznesu

Reklama

Jak podaje Alawar - jeden z czołowych wydawców gier casual na świecie, przeważającą (72-82 proc.) część użytkowników gier prostych stanowią przedstawicielki płci pięknej. Gry rekreacyjne (od ang. casual games, dosł. "gry codzienne"), to gry charakteryzujące się prostymi zasadami i tym, że nie trzeba poświęcić im wiele czasu. Według statystyk - do gier typu "Odlotowa farma" czy "Skarby Montezumy" - użytkowników zachęca łatwość obsługi, kolorowa grafika i przyjemna oprawa muzyczna.

Na podstawie przeprowadzonych w I kwartale 2011 roku badań wynika, że w Polsce 36 proc. osób relaksujących się dzięki takiej grze ma 30+ lat. 26 proc. użytkowników to ludzie 50+ (w porównaniu do badań z roku 2010 grupa ta odnotowała 14-procentowy wzrost). Rośnie udział dorosłych w przedziale wiekowym 40-49, natomiast maleje wśród młodzieży (14-19 lat).

"Polska jest bardzo dynamicznie rozwijającym się rynkiem, widzimy, jak przybywa osób grających w gry casual" - mówi Tatiana Chernova, wiceprezydent ds. strategii w Alawar. "Chcemy oferować naszym odbiorcom wysokiej jakości produkcje. Badanie rynku polskiego pozwala nam na dokładniejsze poznanie oczekiwań i dostosowanie się do polskich potrzeb. Jako, że gry codzienne to świetny sposób na relaks - m.in. dzięki interesującej fabule, liczba kobiet korzystających z naszych produktów wzrasta. To nas bardzo cieszy" - dodaje.

A za wschodnią granicą?

Natomiast według przeprowadzonych badań w krajach rosyjskojęzycznych przeważającą grupą użytkowników są osoby w przedziale 20-40 lat, to 59 proc. graczy; mniejszy udział, ale duży wzrost zanotowała młodzież. W porównaniu do roku ubiegłego - 11 punktów procentowych więcej.

Sytuacja odmienna obserwowana jest na stronach w angielskiej wersji językowej - aż 85 proc. graczy to osoby 30+, prawie połowa przekroczyła 50. rok życia.

Według odpowiedzi polskich ankietowanych - 28 proc. graczy to pracownicy administracji, 20 proc. to pracownicy fizyczni, 14 proc. właściciele firm. Gracze rosyjskojęzyczni są w 36 proc. pracownikami administracji, w 19 proc. studentami, a 11 proc. z nich to gospodynie domowe. Osoby korzystające z angielskiej wersji gier, to w 21 proc. emeryci, 18 proc. pracownicy administracji i 12 proc. gospodynie domowe i kadra menedżerska.

Gracze rosyjskojęzyczni swoją uwagę przede wszystkim kierują na produkcje typu ukryte obiekty (45 proc.), na czas (25 proc.), puzzle (12 proc.). Gracze polskojęzyczni wybierają podobnie - 55 proc. ukryte obiekty, 18 proc. na czas, ale na 3. miejscu stawiają gry typu dopasuj 3 elementy. Zasadniczo różne preferencje rozrywkowe mają gracze angielskojęzyczni. Wśród nich 51 proc. osób sięga po gry na czas, 32 proc. po ukryte obiekty. Dalej znajdują się puzzle i logiczne.

Dowiedz się więcej na temat: jacy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje