Jaki jest europejski gracz?

Wyniki kolejnych badań graczy ujrzały światło dzienne. Firma Nielsen Games opublikowała raport, który nieco nakreśla portret statystycznego, grającego Europejczyka.

Firma Nielsen Games przygotowała dla the International Software Federation of Europe (ISFE) raport dotyczący struktury społecznościowej europejskich graczy. W badaniach wzięło udział 6000 chętnych w wieku od 16 do 49 lat pochodzących z 15 krajów (m.in. Hiszpanii, Niemiec, Czech, Łotwy, Anglii oraz Polski). Jakie wnioski? Zacznijmy od kwestii "kapitana Oczywistego": 80% ankietowanych korzysta z gier wideo i twierdzi, że sprawia im to frajdę (pozostałe 20% pewnie zazwyczaj gra na Xboksie 360 - głupi żart Zaitseva). Z kolei 55% z przepytanych osób odpręża się i relaksuje przy tego typu rozrywce.

Reklama

Co ciekawe, w porównaniu z innymi mediami (TV i filmami) gry wygrywają na każdym polu, jeżeli chodzi o "miłe spędzanie czasu", "zmuszanie do myślenia", "pobudzanie wyobraźni" czy "utrzymywanie w dobrej kondycji psychicznej".

Badania objęły także relacje rodzice - dziecko, oczywiście z grami w tle. 54% ankietowanych rodziców stwierdziło, że jest to świetny sposób zabawy z całą rodziną. 47% wykorzystuje gry jako okazję do spędzenia większej ilości czasu ze swoimi "poczwarkami". Niestety, tylko 59% pytanych rodziców przyznało się do monitorowania gier, jakie kupują ich dzieci, a 52% sprawdza, w co tak naprawdę grają.

Cieszy natomiast to, że aż 93% ankietowanych rodziców rozpoznaje i rozumie oznaczenia wiekowe PEGI mimo, iż zaledwie 62% pytanych wiedziało o istnieniu tego systemu klasyfikacji... Ostrzeżenia o zawartości (np. obecności w grze przekleństw, przemocy) rozpoznaje zaledwie połowa badanych rodziców. Tyle samo, ile bierze umieszczone na pudełku oznaczenia pod uwagę przy zakupie gry w sklepie.

Średni wiek angielskich graczy to 33 lata, finlandzkich 30, a hiszpańskich 26.

Na koniec powód do zadowolenia - mimo iż to Wschodnia Europa jest uważana za siedlisko piractwa, to i tak wartość sprzedaży gier na terenie Starego Kontynentu w zeszłym roku wyniosła aż 7,3 miliarda euro. To o 0,4 miliarda więcej niż w USA. Prawdopodobnie po części przez stosowane u nas wyższe ceny względem amerykańskiego rynku...

Poczytaj więcej o grach wideo

Pograj w ponad 2 tysięce prostych gierek

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: jacy | firma

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje