Jak stworzyć dobre MMO?

World of Warcraft to prawdziwa żyła złota dla jego twórców. Nic dziwnego, że wiele firm stara się z uporem maniaka kopiować pomysły z dzieła Blizzarda.

Sami autorzy ostrzegają jednak - "nie tędy droga".

W wywiadzie udzielonym magazynowi PC Zone główny producent w Blizzardzie, Shane Dabiri, wyjaśnił, że gracze oczekują tak naprawdę czegoś nowego i dlatego twórcy powinni tworzyć nowe, innowacyjne, MMO.

"Gracze, którzy poświęcili wiele czasu w WoW, po prostu nie chcą robić tego samego w innej grze - chcą spróbować czegoś kompletnie nowego i różnego" - tłumaczy Dabiri. "Uważam, że branża powinna zwrócić się w kierunku nowych, innowacyjnych sieciówek, próbujących naprawdę świeżych, odmiennych rozwiązań. Weźmy takie City of Heroes - jest to przynajmniej coś, co nie jest produkcją fantasy" - dodaje. Koronnym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest Warhammer Online, podobny do dzieła Blizzarda, który mimo wykorzystania sprawdzonych elementów nie radzi sobie dobrze.

Reklama
CDA
Dowiedz się więcej na temat: dzieła
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy