Jacobs o konkurencji na rynku MMO

Mark Jacobs z Mythic Entertainment stwierdził, że najlepszym do zagospodarowania gatunkiem na rynku MMO jest science-fiction.

To właśnie tam, oraz w kilku innych kategoriach twórca Warhammera Online dostrzega największą szansę na skuteczne wejście w branżę.

Nie jest tajemnicą, że World of Warcraft zajmuje zaszczytną pozycję lidera na rynku produkcji przeznaczonych do masowej rozgrywki sieciowej. Świadczą o tym chociażby lipcowe dane, wg których MMO Blizzarda skupia wokół siebie blisko 11 milionów graczy, podczas gdy jego najgroźniejszy konkurent - Age of Conan może pochwalić się zaledwie (albo aż) 415 tysiącami użytkowników. Świat fantasy w gatunku MMO wydaje się zatem zamknięty dla nowych projektów, których producenci marzą o wielkich dochodach. Tak przynajmniej twierdzi Mark Jacobs z Mythic Entertainment odpowiadający za stworzenie Warhammera Online. "Gdybym to ja był nowym producentem albo wydawcą poszukującym gatunku odpowiedniego do zdobycia dość znacznej części rynku, postawiłbym na science-fiction" - powiedział w wywiadzie dla Edge-Online.

Reklama

"Myślę tak, ponieważ tworząc grę fantasy rywalizujesz automatycznie z Blizzardem, także z nami oraz innymi tytułami znajdującymi się obecnie w produkcji" - dodał Jacobs. Przedstawiciel studia Mythic zaznaczył też, że w jego oczach jedynym poważnym rywalem w gatunku sci-fi jest Eve Online, dlatego też właśnie tę kategorię wskazuje na godną zagospodarowania. Innymi sektorami, którym warto przyjrzeć się według Jacobsa są MMORPG-i w klimatach horroru lub też darmowe gry skierowane głównie do młodszych odbiorców. Czy ktokolwiek podąży za wskazówkami doświadczonego projektanta? Czas pokaże.

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: Science
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy