Ile Blizzard wyłożył na WoW-a od premiery?
200 milionów dolarów firma Blizzard musiała przeznaczyć na World of Warcraft od momentu wypuszczenia gry na rynek w 2004 roku.
Wydatek nie należy do najmniejszych, ale przychody w pełni go rekompensują.
Na wczorajszej konferencji prasowej przedstawiciele Blizzarda poinformowali, że blisko 4 lata, które minęły od wprowadzenia MMO World of Warcraft na rynek pochłonęły wydatki na tę produkcję rzędu 200 milionów dolarów. Czymże jest jednak ta kwota wobec zanotowanych przychodów? W tej chwili trudno je zliczyć, ale rachunek jest oczywiście bardzo korzystny dla Zamieci.
Dla tych, którzy są zdziwieni tak wielką kwotą, jaką musieli w utrzymanie WoW-a zainwestować jego producenci krótkie podsumowanie: pensje dla załogi zajmującej się na codzień utrzymaniem porządku w Azeroth, obsługa sprzętu, serwis przeznaczony dla klientów i jeszcze dużo, dużo więcej spraw i gałęzi rzeczywiście potrafi być tak bardzo pieniądzożerne.
Ale dla takiej rzeszy fanów zdecydowanie było warto. World of Warcraft może się w tej chwili pochwalić bazą aż 10,8 miliona użytkowników, co w przypadku sektora komercyjnych MMO jest wynikiem niebotycznym. Warto w tym miejscu przypomnieć, że słynna masówka Blizzarda debiutowała w Stanach Zjednoczonych w listopadzie 2004, a po niespełna trzech miesiącach doczekała się także debiutu w Europie. Na początku zeszłego roku światło dzienne ujrzał pierwszy dodatek - The Burning Crusade, zaś drugi wciąż czeka w blokach startowych. Jego desant na półki sklepowe planowany jest w całej Europie (również w Polsce) 13 listopada.