Graj z EA - relacja z pokazu

Jedne z najważniejszych gier tego roku, spektakularna oprawa, najnowsze technologie, piękne hostessy i dużo dobrej zabawy. 5 października w Reducie Banku Polskiego Electronic Arts pokazało, w co będziemy grać i o czym mówić w tym sezonie.

O tym, że na polskim rynku gamingowym Electronic Arts jest jednym z liderów, świadczą twarde dane. Spośród 2 milionów gier, które do końca bieżącego roku zakupione zostaną na terenie naszego kraju, aż 700 tys. odznaczać będzie się logo EA. - Tysiące fanów w Polsce już grają w FIFA 12, a kolejne setki tysięcy graczy niecierpliwie wyczekują następnych wielkich premier: Battlefield 3, Need for Speed The Run, The Sims 3 Zwierzaki oraz Star Wars The Old Republic.

Reklama

"Przed nami 10 fascynujących tygodni. To będzie świetna jesień i świetne święta dla wszystkich, którzy kochają fajne gry" - mówi Jarosław Kędzior, dyrektor regionalny Electronic Arts na Polskę, Czechy, Węgry i Słowację.

5 października w Reducie Banku Polskiego na specjalnym pokazie najważniejszych gier EA tego sezonu można było rozegrać mecz w FIFA 12, przejechać się nowym Porsche w Need for Speed The Run, spojrzeć na świat oczami czworonoga w The Sims 3 Zwierzaki i wcielić się w żołnierza elitarnego oddziału U.S. Marines w Battlefield 3.

Ponad dwustu gości wydarzenia mogło obserwować niezwykle widowiskowe prezentacje gier, opracowane z wykorzystaniem nowatorskiej techniki: wideo mappingu. Nie zabrakło rozgrywek na dużym ekranie. Wojtek Łozowski, lider zespołu Afromental stoczył pojedynek piłkarski w FIFA 12 z jednym z gości obecnych na pokazie. Mecz komentował na żywo nie kto inny jak Dariusz Szpakowski. Wideo pozdrowienia dla zebranych przekazali: modelka Irina Shayk, która występuje w grze Need for Speed The Run oraz Kuba Błaszczykowski, kapitan Reprezentacji Polski, ambasador gry FIFA 12.

A oto kilka ciekawych informacji ujawnionych w czasie konferencji przez szefa Electronic Arts Polska, Jarosława Kędziora:

- do EA Polska należy 34% rodzimego rynku - firma sprzedała w 2010 roku 1,7 mln gier,

- trzy największe marki firmy to FIFA, The Sims i Need for Speed,

- w 3 dni od premiery gry FIFA 12 sprzedano 40 tys. sztuk tego tytułu, z czego 17 tys. na konsole PlayStation 3. Wg. szacunków, FIFA 12 jako pierwsza gra na PS3, przekroczy liczbę 100 tys. sprzedanych egzemplarzy na tę platformę,

- poprzednia edycja serii FIFA, gra FIFA 11, rozeszła się w 220 tys. egzemplarzy,

- w 2010 roku FIFA była drugą rozrywkową marką w Polsce, zaraz po Shreku,

- w naszym kraju sprzedano ponad milion sztuk gier z serii Need for Speed,

a w grudniu 2010 roku Hot Pursuit było drugą marką najchętniej kupowaną na Gwiazdkę,

- dodatek "Zwierzaki" do The Sims 3 kupi 100 tysięcy osób,

- gra Battlefield Bad Company 2, poprzedniczka gorąco oczekiwanego Battlefield 3, znalazła w Polsce 140 tys. nabywców.

Film podsumowujący imprezę Graj z EA:

(Electronic Arts Polska/Interia.pl)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy