Funcom będzie przygotowany na premierę AoC

600 tysięcy to spodziewana ilość graczy, mających zaatakować serwery Funcomu już w dniu premiery MMO Age of Conan.

Twórcy zapowiadają, że wszystko przebiegnie płynnie, a problemy jakie wynikły przy okazji pojawienia się Anarchy Online w 2001 roku nie powinny się powtórzyć. Zdradzono też, że po premierze wersji na Xboksa 360 właściciele pecetów będą mogli grać wspólnie z konsolowcami.

Już 23 maja dojdzie do europejskiej premiery MMO Age of Conan. 6 dni wcześniej gra zostanie udostępniona tym, którzy wykupili specjalne kody dostępu, umożliwiające rozpoczęcie rozgrywki właśnie 17 maja. Twórcy spodziewają się szturmu około 600 tysięcy fanów elektronicznej rozrywki, jednak są na tę sytuację przygotowani.

Reklama

"Co się dzieje, kiedy przez jedne drzwi chce przejść pół miliona osób? Przechodziliśmy przez to przy okazji premiery Anarchy Online w 2001 roku. Było to doświadczenie, które pochłonęło sporo naszego wysiłku. Myśleliśmy, że wiemy wszystko, jednak w rzeczywistości było zupełnie inaczej - nie potrafiliśmy zapanować nad płonącymi wręcz serwerami" - wspominał Jorgen Tharaldsen z Funcomu.

Teraz twórcy Age of Conan są znacznie lepiej przygotowani. Na każdą awaryjną sytuację dysponują odpowiednimi rezerwami - twierdzi Tharaldsen. Największą rolę odegrali oczywiście beta-testerzy, z którymi osoby odpowiadające za uruchomienie AoC wielokrotnie się konsultowali, utrzymując praktycznie nieustanny kontakt.

Tymczasem trwają także prace nad wersją AoC przeznaczoną na Xboksa 360. Według zapowiedzi Tharaldsena, powinna się ona ukazać nie później, niż za rok. Prace nad wydaniem konsolowym trwają już od długiego czasu, a programiści pragną zapewnić właścicielom Xboksów 360 i komputerów osobistych rozrywkę na takim samym, wysokim poziomie. Twórcy muszą się zmierzyć z szeregiem trudności, związanych z portem na konsolę Microsoftu, jednak starania mają finalnie doprowadzić do tego, że posiadacze obu platform będą mogli wspólnie przemierzać zakątki Hyborii.

Jeśli zaś chodzi o wersję przeznaczoną na PS3... Takowa również nie jest wykluczona. Dlaczego jednak nie rozpoczęto stosownych prac w tym kierunku? "Kiedy zaczynaliśmy tworzyć Conana, nie było jeszcze PS3, nie było jeszcze planów wprowadzenia sieci w PS3, nie było odpowiedniej atmosfery ku temu. Xbox i Microsoft miały klarowną strategię i wyznaczone cele, co pozwoliło nam uwierzyć w możliwości tej konsoli. Nie wykluczamy jednak niczego, poza stworzeniem Conana na Wii" - zapowiedział Tharaldsen.

Obecnie jednak cała ekipa skupiona jest na zbliżającej się wielkimi krokami premierze pecetowego AoC, kolejnym zaś posunięciem będzie stworzenie wersji na Xboksa 360. Co dalej? Tego nie wie nawet kierownictwo Funcomu.

gram.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy