Diablo III może przejąć graczy World of Warcraft

Od chwili, gdy po raz pierwszy usłyszeliśmy o nowym MMO Blizzarda, studio zapewnia, że będzie mogło ono współistnieć z World of Warcraft i nie obawia się, że gra przejmie graczy WoW-a.

Zdaniem jednego ze współzałożycieli firmy większe szanse na zagrożenie Warcraftowi ma... Diablo III.

Redakcja serwisu Gamasutra zapytała Franka Pearce'a, współzałożyciela Blizzarda, czy Titan - nowe MMO studia - ma szansę na przejęcie graczy World of Warcraft.

"Trudno powiedzieć. Myślę natomiast, że na krótką metę możemy zobaczyć utratę graczy przez WoW-a na rzecz Diablo III. To dlatego że będziemy mieć do czynienia z podobnym doświadczeniem. Może nie dokładnie takim samym, ale obie gry mają elementy RPG. Dla nas naprawdę istotnym jest fakt, że zdajemy sobie sprawę z tego, iż kiedyś pojawi się coś, co pożre graczy World of Warcraft. Lepiej więc, żebyśmy pożarli się sami niż zostawili to komuś innemu. Jeśli sami to zrobimy, te osoby wciąż będą klientami Blizzarda" - stwierdził Pearce.

Reklama

Pearce poruszył również kwestię tego, iż wciąż na rynku jest wystarczająco dużo miejsca dla innych MMO. "Czy jest to gra Blizzarda, czy też inne świetne MMO, uważam, że wciąż jest wiele miejsca na rynku dla takich produkcji. Posiadamy graczy, którzy w ciągu tygodnia lub miesięcy zaliczają to, czego stworzenie zajmuje nam dwa lata. Jest wiele osób, które chcą grać w podobne produkcje tak namiętnie, tyle godzin w tygodniu. Dlatego też jest wiele miejsca na rynku dla rozwoju branży" - powiedział.

Pearce odwołał się do serii The Sims. Po jej pierwszych sukcesach dziesięć lat temu uważano, że rynek jest już nasycony tego typu produkcjami. Tymczasem kolejne odsłony cyklu ciągle znajdują się na listach bestsellerów.

"Jeśli ludzie patrzą na coś takiego jak WoW i The Sims i mówią, że nie ma już miejsca, wówczas nie wiem co powiedzieć. Jeśli zrobisz świetną grę, zawsze będzie dla niej miejsce na rynku" - podsumował współzałożyciel Blizzarda.

CDA
Dowiedz się więcej na temat: Diablo III
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy