Dane o amerykańskim rynku gier MMO
Zgodnie ze wcześniejszymi obietnicami, firma NPD Group opublikowała dane dotyczące amerykańskiego rynku masówek i płatnych portali z grami. Nie obyło się bez niespodzianek - na szczycie World of Warcraft...
Jeszcze w lutym firma analityczna NPD Group obiecała rozpocząć śledzenie rynku MMO, gdyż to ten gatunek jest głównym żywicielem pecetowej branży elektronicznej rozrywki. Wynikiem tych badań jest m.in. ranking 5 najpopularniejszych amerykańskich masówek i płatnych portali z grami (oferujących dostęp do produkcji głównie casualowych).
Ranking MMO pod względem liczby subskrybentów:
1. World of Warcraft
2. RuneScape
3. Lord of the Rings Online
4. Final Fantasy XI
5. City of Heroes
Portale z płatnym dostępem do gier:
1. Pogo.com
2. Realarcade.com
3. Bigfishgames.com
4. Gametap.com
5. Disney.com
Okazało się, że względem ostatniego kwartału 2007 roku zmalały zyski operatorów MMO zza oceanu - z 90 milionów USD do 80 milionów USD w pierwszym kwartale tego roku.
Anita Frazier przedstawiła również wyniki analizy struktury wiekowej graczy: "Większość odwiedzających strony z grami to kobiety w wieku powyżej 35 lat, natomiast miłośnicy pecetowych MMO to głównie mężczyźni poniżej 35 roku życia. Rozmaitość dostępnej na PC zawartości potrafi przyciągnąć naprawdę zróżnicowaną publikę".