Dane o amerykańskim rynku gier MMO

Zgodnie ze wcześniejszymi obietnicami, firma NPD Group opublikowała dane dotyczące amerykańskiego rynku masówek i płatnych portali z grami. Nie obyło się bez niespodzianek - na szczycie World of Warcraft...

Jeszcze w lutym firma analityczna NPD Group obiecała rozpocząć śledzenie rynku MMO, gdyż to ten gatunek jest głównym żywicielem pecetowej branży elektronicznej rozrywki. Wynikiem tych badań jest m.in. ranking 5 najpopularniejszych amerykańskich masówek i płatnych portali z grami (oferujących dostęp do produkcji głównie casualowych).

Ranking MMO pod względem liczby subskrybentów:

1. World of Warcraft

2. RuneScape

3. Lord of the Rings Online

4. Final Fantasy XI

5. City of Heroes

Portale z płatnym dostępem do gier:

1. Pogo.com

Reklama

2. Realarcade.com

3. Bigfishgames.com

4. Gametap.com

5. Disney.com

Okazało się, że względem ostatniego kwartału 2007 roku zmalały zyski operatorów MMO zza oceanu - z 90 milionów USD do 80 milionów USD w pierwszym kwartale tego roku.

Anita Frazier przedstawiła również wyniki analizy struktury wiekowej graczy: "Większość odwiedzających strony z grami to kobiety w wieku powyżej 35 lat, natomiast miłośnicy pecetowych MMO to głównie mężczyźni poniżej 35 roku życia. Rozmaitość dostępnej na PC zawartości potrafi przyciągnąć naprawdę zróżnicowaną publikę".

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: NPD | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama