Cyfrowa dystrybucja wyprzedzi pudełkową?

Cyfrowa dystrybucja nabiera coraz większego znaczenia, a wielu uważa, że rok 2011 będzie dla niej przełomowy.

Podobnego zdania jest szef Electronic Arts, który twierdzi, że właśnie w tym roku elektroniczne wersje gier staną się bardziej popularne od produkcji wydawanych w pudełkach.

John Riccitiello, prezes Electronic Arts, w rozmowie z serwisem IndustryGamers wyjaśnił, że według niego "nie ma wątpliwości", iż cyfrowa dystrybucja wyprzedzi tradycyjną sprzedaż gier. Jak mówi:

"Na koniec tego roku rynek cyfrowy będzie większy od tego pudełkowego. Nie mam co do tego wątpliwości. Myślę, że znajdziemy nawet sposób, aby sprzedawać nasze pudełkowe gry w kawałkach, fragmentach i poprzez subskrypcje oraz mikrotransakcje."

Reklama

"Spójrzcie na to, co zrobił Warner i studio Turbine z Lord of the Rings Online (od momentu przejścia na model F2P przychody wzrozły... trzykrotnie). Choć nadal uważam, że większość ich przychodów pochodzi od ludzi opłacających konta premium za 15 dolarów miesięcznie, wciąż jest wiele nowych, pojawiających się osób. Nie jestem pewien, czy 15 dolarów jest dobrą ofertą, ale to osobny problem. Sądzę, że takie modele biznesowe znajdą swoje miejsce. Jesteśmy bardzo ostrożni upewniając się, że ceny są odpowiednie dla danej platformy i marki."

"Nasze najwyższe ARPU (średni przychód na użytkownika) pochodzi z gier F2P. Myślisz o tym i zadajesz pytanie: jak darmowa gra może być tą, za którą gracze płacą najwięcej?. Mamy osoby oddające nam 5 tysięcy dolarów miesięcznie grając FIFA Ultimate Team. A ten dodatek jest darmowy!"

Jak dodaje:

"Nie sądzę, aby dzieliło nas wiele momentu, w którym będziemy musieli ostatecznie zdecydować, w jaki sposób konsumenci będą nabywać rozrywkową zawartość. Może chcą kupić ją na iPada, może chcą uzyskać ją poprzez sieci społecznościowe, a może chcą za nią płacić za pomocą mikrotransakcji i opłat, albo wydać na nią jednorazowo pewną kwotę. Znajdujemy się z EA we wszystkich tych biznesach i uważam, że sposób w jaki całość będzie funkcjonować polega na tym, że udział tego modelu w rynku, który konsumenci najbardziej polubią, będzie rósł najszybciej."

CDA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy