Codemasters - konferencja prasowa

Po w miarę sensownym zestawie gier z ubiegłego roku firma Codemastes postanowiła zorganizować zamknięte spotkanie dla prasy, aby przedstawić swoje plany na najbliższe miesiące.

Jesteście ciekawi, jakich tytułów możecie się spodziewać w niedalekiej przyszłości? Koniecznie przeczytajcie ten artykuł, w którym znajdziecie krótki opis najciekawszych gier z pokazu!

W czwartek popołudniu w wynajętym specjalnie na tę okazję apartamencie jednego z warszawskich hoteli odbyło się spotkanie, na którym przedstawiciele Codemasters zaprezentowali swoje propozycje na 2009 rok. Na miejscu przywitała nas przedstawicielka firmy Beata Wysocka, która po krótkiej rozmowie wprowadzającej zaprezentowała wszystkim Ingo Zaborowskiego, na co dzień pełniącego funkcje marketing managera w Codemasters.

Nie zagłębiając się zbytnio w biznesowe rozmowy, Ingo od razu przeszedł do konkretów, a mianowicie zapowiedzi gier:

- Jumpgate Evolution - osadzonego w świecie Jumpgate, kosmicznego MMO od Net Devil,

- Diabolik: The Original Sin - przygodówki bazującej na popularnym włoskim komiksie,

- trzech kolejnych części Overlorda, jakie mają ujrzeć światło dzienne na konsolach Xbox 360, Wii, oraz DS.

Reklama

Kontynuacja Overlorda na sprzęt Microsoftu to w skrócie więcej, śmieszniej i lepiej. Więcej jednostek na ekranie, starcia całych armii, atakowanie miast i wisielczy humor. Producent zapewnił, że teraz będziemy mogli wykazać się jeszcze większym okrucieństwem niż w jedynce, choć należy pamiętać, że to wszystko zostanie nam podane na pół serio. Overlord: Dark Legend, bo taki podtytuł nosić będzie gra dedykowana stacjonarnej konsoli Nintendo zapowiada się na najładniejszą grę na Wii. Osiągnięto tu bardzo wysoki poziom grafiki, a gra jest bardziej skierowana do dzieci. Nie zabrakło również obsługi dla pilota, który będziemy wykorzystywali w - jak obiecuje producent - niecodzienny sposób. Ostatnia pozycja z tej serii to przeznaczona dla wszystkich posiadaczy konsolki DS gra pt. Overlord: Minions. Jest to bardzo sympatyczna gierka, w której będziemy kierować czterema pomocnikami. Żeby ukończyć poziomy gry, będziemy musieli wykorzystywać unikalne zdolności każdej z postaci. Wszystkim miłośnikom wydanej w 1993 roku na PC gry The Lost Vikings tytuł ten powinien z pewnością przypaść do gustu.

Wszyscy zebrani najbardziej oczekiwali jednak informacji na temat Damnation - produkcji, której deweloperem jest jeden z laureatów konkursu Make Something Unreal. Damnation zaprezentowano nam w wersji nieukończonej, więc ciężko na jej podstawie prorokować, ale kilka spraw jest już pewnych. Środowisko gry jest bardzo duże, będziemy musieli przemierzać dosłownie kilometry plansz, ale nie tylko w pionie, bo wspinaczka będzie odgrywała bardzo dużą rolę. Główny bohater wykazuje się zręcznością jak sam Książę Persji, choć gra nie jest platformówką. Sporo tu strzelania, a i nie zabraknie poziomów, w których poszalejemy na motorach. Projekty świata prezentują się bardzo unikalnie, a fabuła przedstawia alternatywną historię Stanów Zjednoczonych. Damnation stawia na akcję, więc obstawiamy, że z tym tytułem nie będziemy się nudzić.

Następnie Ingo ujawnił nam kilka informacji dotyczących ósmej odsłony popularnego cyklu gier przygodowych z największym podrywaczem w historii gier w tle. Leisure Suit Larry: Box Office Bust, bo o tym tytule mowa, to kolejna część niegdyś kultowej serii o roztargnionym kochasiu, który nie ustaje w poszukiwaniach otwartych na doznania dziewczyn. Tym razem Larry nie będzie już klikany przez nas, jak to miało miejsce w poprzednich odsłonach, bo otrzymamy przygodówkę w pełnym 3D z elementami platformowymi i mini-gierkami. Zaprezentowane materiały przedstawiały ładną i szczegółową oprawę graficzną w komiksowym stylu. Miejmy nadzieję, że zręcznościowy kierunek, jaki obrała seria, okaże się dobrym wyborem.

Colind McRae: DIRT 2, było kolejnym zaprezentowanym tytułem. Dowiedzieliśmy się, że gra ma stawiać na bardziej ekstremalną zabawę niż w poprzedniej części. Ponoć ten tytuł będzie najbardziej przypominać kultową drugą część. Na razie nie zaprezentowano nam materiałów bezpośrednio z gry, ale usłyszeliśmy, że ma być maksymalnie emocjonująca i będzie oferować trasy w egzotycznych częściach świata.

Najbardziej usatysfakcjonowała nas zapowiedź Operation Flashpoint: Dragon Rising, ukochanej i upragnionej kontynuacji niezwykle popularnej taktycznej gry akcji z 2001 roku. Maksymalnie realistyczna i oferująca prawdopodobnie największe wojenne starcia, jakie do tej pory widzieliśmy. Tym razem akcja przenosi się na ogromną wyspę, którą w całości będziemy mogli zwiedzić. Najlepiej przy pomocy pojazdów, które zostały po prostu genialnie odwzorowane. Podobnie wysoki poziom prezentują dostępne w grze bronie oraz sylwetki żołnierzy. Środowisko gry jest różnorodne, a otoczenie będzie podatne na zniszczenia. Nie możemy się już doczekać grywalnej wersji tej pozycji.

Nie powinienem zaskoczyć nikogo, jeśli powiem, że najwięcej uwagi skupione było na dynamicznych wyścigach od Asobo Studios - Fuel, w których rywalizacja pomiędzy kierowcami pojazdów cztero- i dwukołowych ma miejsce na ogromnych bezdrożach. Fuel zapowiada się na bardzo ciekawą pozycję wyścigową. Producent zaprezentował nam bardzo wczesną, ale grywalną wersję tego tytułu, mogliśmy więc na własne oczy zobaczyć, że teren gry jest naprawdę gigantyczny. Co ciekawe, nie musimy brać udziału tylko i wyłącznie w wyścigach, ale po prostu swobodnie zwiedzać okolicę. Niesamowicie zapowiada się tryb multiplayer, bowiem sami będziemy mogli ustawiać trasę przejazdu i tym samym określać rodzaj wyścigu. Kolejna ciekawostka to pogoda, która dostarczy nam tak emocjonujących wrażenia, jak tornada i burze piaskowe. Model jazdy ma być całkowicie zręcznościowy, a zniszczenia pojazdów będą jedynie kosmetyczne. Nie musimy się też obawiać częstych wypadków, bo gra będzie bardzo wiele wybaczać. Po pierwszej prezentacji możemy śmiało stwierdzić, że będzie to jedna z najciekawszych gier wyścigowych w 2009 roku.

Artur Żmuda, Grzegorz Brol

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: konferencje prasowe | konferencja | konferencja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy