Bleszinski o sterowaniu w Gears of War na PC

Przed amerykańską premierą przeznaczonej na PC wersji Gears of War, co nieco o grze napisał Cliff Bleszinski - znany projektant, pracujący w studiu Epic.

We wpisie na swoim blogu skoncentrował się na problemach i wyzwaniach związanych ze zmianą sterowania na połączenie klawiatura + mysz.

Jak zauważa Cliff w swojej wypowiedzi, gra Gears of War od początku planowana była na konsolę. Stąd nieco mniejsze niż w innych shooterach tempo akcji i skoncentrowanie się na krótkich wymianach ognia i taktycznym chowaniu za osłonę. Zastosowane w konsolach sterowanie od początku determinowało decyzje, jakie podejmowali projektanci opracowując grę Gears of War. Przeniesienie tej produkcji na PC, gdzie szybkość rozgrywki jest na ogół znacznie większa dzięki precyzyjniejszemu sterowaniu, było dla twórców nie lada wyzwaniem. Wyzwaniem, z którym - jak pisze Cliff - poradzono sobie doskonale.

Reklama

"Naszym głównym celem było zapewnienie, aby gra sterowana za pomocą klawiatury i myszki pozostała wierna swoim korzeniom. Szczęśliwie, zastosowany w niej mechanizm celowania pozwolił natychmiast rozwiązać ten problem. Strzelanie z biodra jest bardzo niecelne. Aby skutecznie mierzyć się z wrogiem, gracz musi przytrzymać prawy przycisk myszy i unieść broń.

Dzięki temu można oddać znacznie skuteczniejszy strzał, ale za cenę zawężonego pola widzenia. To rozwiązanie, obecne już w oryginalnej wersji, pozwoliło zachować tempo gry, szybkie, a jednocześnie taktyczne. Później zabraliśmy się za zmniejszenie wspomagania celowania, obecnego w wersji konsolowej - grający na PC, dzięki precyzji myszki, nie potrzebują takiego rozwiązania".

Wszystko wskazuje więc na to, że gra Gears of War na PC zachowała swój unikalny charakter, znany z wersji konsolowej, ale jednocześnie została przystosowana do nowej platformy najlepiej, jak to tylko możliwe.

Gra Gears of War na PC dostępna będzie w sprzedaży od 5 grudnia, w polskiej kinowej wersji językowej i cenie 129,90 PLN.

(CD Projekt - inf. prasowa)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama