Bitwy lądowe w Empire: Total War

Na stoisku Segi zaprezentowano fragmenty rozgrywki z najnowszej części Total War. Demo zawierało filmowe wycinki bitwy morskiej, następnie jeden z programistów na oczach dziennikarzy rozegrał bitwę lądową.

Wojska pruskie sterowane przez gracza miały za zadanie odbicie miasta z rąk Brytyjczyków. Najpierw doszło do bezpośredniego starcia w polu. Wroga kawaleria szarżowała na pruską artylerię, została jednak szybko rozbita przy pomocy prostego pola minowego - jeden z oddziałów piechoty rozłożył wcześniej na polu dużą liczbę ładunków wybuchowych, zdetonowanie jednego spowodowało zabójczą reakcję łańcuchową. W Empire każdy oddział będzie posiadał kilka podobnych zagrywek defensywnych, wśród nich znajdą się również rzędy zaostrzonych pali wbitych przed pierwszą linią strzelców - kolejny dobry sposób na konnicę.

Reklama

W tym samym czasie w innym miejscu pola bitwy Brytyjska piechota rozpoczęła marsz. Piechurom można zakomenderować aby poruszali się naprzód w określonej formacji (np. zwartej, luźnej, czy prostokątnej zwróconej węższym bokiem do przeciwnika). Po wskazaniu kierunku marszu poszczególni żołnierze z oddziału samodzielnie pokonują napotykane po drodze przeszkody, jak płoty, czy zgliszcza budynków, zaś kiedy znajdują się pod ostrzałem - korzystają z najbliższej zasłony terenowej. Gdy żołnierze obu stron znalazły się dostatecznie blisko siebie, grający Prusami programista Creative Assembly wydał żołnierzom rozkaz nałożenia na karabiny bagnetów i walkę wręcz (strzelanie w tym czasie było niemożliwe, choć podczas gry zmieni to wynalezienie specjalnego ulepszenia). Do takiej walki w zwarciu doszło również kilka minut później gdy bitwa przeniosła się na ulice pobliskiego miasta. Nowością w serii jest możliwość zajmowania budynków - starcia w miastach są bardzo realistyczne. Prowadząc je należy jednak nie przesadzać z niszczeniem zabudowań, ponieważ każdy zniszczony budynek po bitwie trzeba bowiem odbudować. Z drugiej strony, w przypadku nadchodzącej porażki i utraty prowincji można zastosować taktykę spalonej ziemi.

Na targach nie zaprezentowano ani fragmentu z turowej warstwy strategicznej, w której gracz zarządza swoim państwem. Zdradzono jednak kilka szczegółów na temat nowego trybu kampanii. Po raz pierwszy w historii Total War oprócz trybu swobodnego podboju świata gry gracze otrzymają fabularyzowaną kampanię. Opowie ona historię podboju Ameryki od czasu pierwszej kolonii Brytyjskiej, aż po wojnę o niepodległość Stanów Zjednoczonych. Premierę Empire: Total War zapowiedziano na styczeń 2009 roku

Wszystko o targach Games Convention 2008 na stronie gc2008.interia.pl.

INTERIA.PL/Click!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy