Activision nie jest zainteresowane Facebookiem

Według jednego z największych na świecie wydawców gier, osoby grające na Facebooku są mniej zaangażowane niż ci, którzy toczą walki w Call of Duty.

To dlatego Activision nadal pozostaje przy swojej koncepcji tworzenia gier. Podczas trzynastej edycji Pacific Crest Global Technology Leadership Forum, Eric Hirshberg z Activision wyjaśnił dlaczego, wbrew temu co robią rywale, jego firma cały czas unika tworzenia gier na popularnym portalu społecznościowym. Chodzi tutaj o zaangażowanie graczy i to, ile można od nich wycisnąć pieniędzy.

"Call of Duty ma więcej graczy, którzy płacą za granie w sieci niż każda inna gra, z której korzystają użytkownicy Facebooka" - twierdzi Eric Hishberg. "Są oni także bardziej zaangażowani, ponieważ Call of Duty ma miesięcznie więcej unikalnych graczy, którzy grają każdego dnia, niż trzy najbardziej popularne gry na Facebooku" - podkreśla.

Reklama

Eric Hirshberg uważa ponadto, że dzięki koncentracji firmy na konsolach udało się Activision stworzyć najlepiej sprzedającą się markę w historii, czyli Call of Duty. "Czujemy, że nasza strategia jest mocno dopasowana do rynku" - kontynuuje swoją wypowiedź. "Mimo nowych stereotypów w branży gier, ludzie wcale nie grają mniej. Tak naprawdę grają coraz więcej. Być może grają w mniejszą ilość gier, ale za to poświęcają konkretnej produkcji więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej" - podkreśla.

Dodaje także, że na sukces danej produkcji przekłada się obecnie przede wszystkim możliwość grania w sieci. "Rok temu w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się gier na świecie każda z nich była kontynuacją znanej marki, a dziewięć posiadało tryb mutliplayer" - mówi Eric Hishberg.

Widać więc, że strategia Activision jest nieco inna od chociażby Electronic Arts. Ten drugi wydawca ostatnio inwestuje sporo pieniędzy, aby zaistnieć w portalach społecznościowych i kupił na przykład studio PopCap za 750 milionów dolarów (plus dodatkowe 550 milionów dolarów jako przyszła premiera uzależniona od wyników). PopCap znane jest między innymi z takich gier jak Plants vs. Zombies, Bejeweled czy Peggle.

Przeczytaj także o turnieju dla fanów serii Call of Duty, w którym łączna pula nagród wynosi milion dolarów

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Call of Duty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy