Vivid Games zapowiada 5 premier w 2017 roku

Reklama

Vivid Games, który wkrótce przeniesie swoje notowania na GPW, zapowiedział premiery aż 5 nowych tytułów w 2017 r.

W ciągu 3 lat spółka zbuduje portfolio kilkunastu gier free to play zapewniający wydawcy 40-60 procent udział w przychodach. To ma uplasować bydgoską firmę w czołówce wydawców gier F2P na urządzenia mobilne.

Strategia VG ukierunkowana jest na budowę zdywersyfikowanego portfolio gier free to play produkowanych wewnętrznie oraz pozyskanych za pośrednictwem programu wydawniczego. Gry będą charakteryzowały się wysoką jakością, nastawieniem na rywalizację i szerokim dotarciem do rynku.

"Za 3 lata w portfolio znajdzie się kilkanaście gier mobilnych tworzących spójny eko-system wydawniczy. Umożliwi on efektywne czerpanie korzyści z usprawnień w monetyzacji i technologii we wszystkich tytułach. Dzięki większej liczbie gier o wysokiej jakości możliwe będzie również utrzymanie i dalsze pogłębienie relacji biznesowych z kluczowymi partnerami, w tym kanałami sprzedaży Apple i Google" –  zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Tylko w  2017 roku odbędzie się przynajmniej 5 premier nowych gier, w tym zapowiedziane już: Metal Fist, oraz Prime Time Rush. Działalność wydawnicza zajmuje coraz ważniejsze miejsce w działalności spółki, a jest to działalność bardziej dochodowa od wydania dużych gier własnych. W ramach działalności wydawniczej oprócz marketingu Vivid Games dostarcza wiedzy i rozwiązań analitycznych, monetyzacyjnych, technologii, często współpracując przy produkcji (Prime Time Rush) lub zapewniając finansowanie.

"W ramach programu wydawniczego prowadzimy rozmowy dotyczące projektów z przeznaczeniem na 2016 i 2017 rok. Szukamy gier o mocnym potencjale sprzedaży i wysokiej jakości. Od momentu rozpoczęcia programu dokonaliśmy ewaluacji ponad 150 projektów, podpisaliśmy 2. Interesujące są dla nas zarówno gry łączących w sobie cechy kilku gatunków w nowy niespotykany dotąd sposób (Metal Fist), jak również te oparte na sprawdzonych mechanikach (Prime Time Rush, czy Heroes of Nox)" – tłumaczy Kościelny.

Pierwsza na rynek trafi gra Heroes of Nox (Nox Raiders), której premiera w ramach działalności wydawniczej na platformach iOS, Android oraz Facebook zaplanowana jest na IV kwartał 2016 r. Jest to gra akcji 3D z gatunku „auto-battler” osadzona w realiach Sci-Fi. Gra umożliwiać będzie rozgrywkę jedno i wielo-osobową w kilku trybach gry.

"Heroes of Nox, dzięki biznesowym relacjom producenta otworzy również trzeci duży kanał sprzedaży jakim jest Facebook, jeśli okaże się to sukcesem rozważymy możliwość wydawania części z nadchodzących gier również na tej platformie" – kontynuuje Kościelny.

W I kwartale 2017 r. na platformę iOS i Android trafi Metal Fist, obecnie największa i najważniejsza produkcja własna Vivid Games. Jest to gra akcji, polegająca na szybkiej, synchronicznej rozgrywce wieloosobowej (multiplayer) na miejskich arenach. Premierę poprzedzi tzw. soft launch w IV kw. 2016 r.

"Na rynku nie ma gry, która jest bezpośrednią konkurencją. Połączenie bijatyki, platformera z elementami MOBA jest unikatowe na rynku mobilnym. Już w chwili obecnej gra wygląda bardzo efektownie i wzbudza zainteresowanie naszych najważniejszych partnerów. Szacujemy, iż Metal Fist może zrealizować podobną lub wyższą liczbę pobrań do Real Boxing 2 przy znacząco wyższych parametrach monetyzacji" – podkreśla Remigiusz Kościelny.

Przypomnijmy, że do końca II kwartału 2016 marka Real Boxing trafiła do 37,5 mln graczy generując łącznie 30 mln PLN przychodu, a najnowsza odsłona – Real Boxing 2 Rocky od dnia premiery pozostaje wśród kilkuset najlepiej zarabiających gier w USA.

Kolejnym tytułem który ujrzy światło dzienne jest - Prime Time Rush, gra wyścigowa 3D z kategorii „endless runner” osadzona w realiach pościgu policyjnego na autostradzie.

"W chwili obecnej gra jest w pełni grywalna, a rolą Vivid Games jako współproducenta jest m.in. poprawa interfejsu użytkownika, implementacja systemu analityki i monetyzacji. Istnieje wiele gier z tego gatunku, a gracze bardzo dobrze rozumieją prostą mechanikę. W chwili obecnej brak jest jakościowej gry wyścigowej co czyni naszą szansę" –  mówi Kościelny.

W tym roku Vivid Games obchodzi 10 urodziny swojej działalności. Przez minioną dekadę firma stworzyła blisko 200 mobilnych produkcji, które trafiły do ponad kilkudziesięciu milionów graczy. W dniu dzisiejszy wraz z przedstawieniem szczegółowych planów spółki na najbliższe kilkanaście miesięcy, studio zaprezentowało swój rebranding - z nowym systemem znaków identyfikacyjnych (poniżej) i nową stroną internetową - TUTAJ.

(informacja prasowa)

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje