Spidersweb Software wraca do tworzenia gier na iOS

Developerzy zmienili decyzję.

W kwietniu tego roku przedstawiciele Spidersweb Software nieoczekiwanie zdecydowali się wycofać ze sprzedaży Avernum 2: Crystal Souls w edycji na iPada, a także całkowicie zaprzestać tworzenia gier na sprzęt Apple’a. Powodem były problemy wywołane przez najnowszą aktualizację systemu iOS, która gryzła się z silnikiem opracowanym przez studio. Kłopoty były na tyle poważne, że uniemożliwiały swobodną zabawę.

Można było je rozwiązać tylko na nowo przepisując kod technologii, dostosowując go do wspomnianej wersji iOS. Nie było to oczywiście proste i szef Spidersweb Software, Jeff Vogel, postanowił dać za wygraną. W najnowszym wpisie opublikowanym na oficjalnym blogu swojej firmy zdradził jednak, że tamta decyzja wpędziła go w depresje oraz stan użalania się nad sobą. Musiał nawet skorzystać z pomocy lekarskiej i zażyć stosowne leki.

Reklama

Kiedy jednak zaczął reperować swoje zdrowie psychiczne, postanowił wrócić do pracy. Najpierw naprawił błędy w grze Avadon 3 – kolejnym projekcie własnego studia – które były obecne w cyklu od wydania pierwszej części. Następnym wyzwaniem, jakie sobie postawił, była próba rozwiązania problemów z autorskim silnikiem i najnowszą aktualizacją iOS.

Vogel podkreśla przy tym, że postanowił zająć się tym kłopotem nie dla pieniędzy czy kwestii wizerunkowych, a dla własnej satysfakcji. Nie chce bowiem uciekać przed trudnymi wyzwaniami. Po kilku dniach trudnej walki z kodem okazało się, że zakończył ją z sukcesem – udało mu się dostosować swoją technologię do iUrządzeń. Dzięki temu gry studia Spidersweb Software ponownie będą mogły bez przeszkód działać na sprzęcie Apple’a.

A to oznacza, że Avernum 2: Crystal Souls może wkrótce ponownie trafić do cyfrowego sklepu AppStore. Konkretów na ten temat – łącznie z nową datą premiery gry w wersji na iOS – na razie jednak brak.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy