Sorcery! - jeszcze bardziej interaktywny gamebook

Próbując odświeżyć niszowy gatunek gamebooków - w połowie gier, w połowie książek - studio Tin Man Games postanowiło wpleść w Sorcery! Steve'a Jacksona elementy RPG-a. Od dziś gra dostępna jest na Androidzie.

Gamebooki, czyli elektroniczna wersja interaktywnej fikcji, sprzedają się na urządzeniach mobilnych nieźle. Wciąż brakuje jednak tytułów, które przebiłyby się do mainstreamu i zarobiły poważne pieniądze. Unowocześniona wersja Sorcery!, gry-książki wydanej po raz pierwszy w papierowej formie 1983 roku, ma ku temu predyspozycje.

Reklama

W trakcie ogrywania Sorcery! - po stworzeniu postaci i przewertowaniu kilku stron tekstu - zetkniecie się przede wszystkim z uproszczoną eksploracją świata (dopracowana mapa to w tego typu grach rzadkość), zaprojektowanym pod ekrany dotykowe systemem walki na miecze oraz sporą bazą czarów do wyuczenia i wypróbowania na napotykanych wrogach. Wielkie znaczenie ma też oczywiście scenariusz, a jeszcze większe dokonywane w jego trakcie wybory, ale czytanie - w przeciwieństwie do tradycyjnych gamebooków - ograniczone zostało do minimum.

To nie pierwsza próba unowocześnienia gatunku elektronicznej, interaktywnej fikcji. W zeszłym roku na iOS i Androidzie pojawiła się gra Lone Wolf. Niestety, zaimplementowany w niej system walki i rozwoju bohatera był aż nazbyt rozbudowany i potrzeba było wielu godzin, by się z nim oswoić. Sorcery! wygląda na przystępniejszą produkcją, a pierwsze oceny są jak najbardziej zachęcające. Grę od kilku tygodni pobrać można na urządzenia z systemem iOS, a od dziś - również na Androidzie.

Sorcery! - pobierz z App Store

Sorcery! - pobierz z Google Play

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy