Polska spółka chce podbić chiński rynek gier mobilnych

Gra Paper Wars: Cannon Fodder studia iFun4all została wybrana jako jedna z wielu tysięcy aplikacji dostępnych na system iOS przez największy chiński fundusz VC inwestujący w gry na urządzenia mobilne. Gra będzie pierwszym wydanym na rynku chińskim produktem polskiego dewelopera gier.

iFun4all, będąca własnością krakowskiej spółki Bloober Team, udzieliła chińskiej spółce TDC (Asian) Ltd. licencji wyłącznej na dystrybucję i korzystanie z gry Paper Wars: Cannon Fodder na urządzeniach mobilnych i telefonach komórkowych. TDC zainwestuje w portowanie gry na system Android i jej promocję na rynku chińskim.

Reklama

Zawarcie umowy było poprzedzone długimi negocjacjami, a do jej finalizacji w dużym stopniu, przyczynił się pozytywny odbiór wystąpienia grupy Bloober Team na targach ChinaJoy w Szanghaju.

"Rozpoczęcie sprzedaży Paper Wars w Chinach to przełomowe wydarzenie. Dzięki temu możemy rozpocząć budowanie naszej marki na tym ogromnym i najszybciej rozwijającym się rynku na świecie" - mówi Piotr Babieno, Prezes Zarządu Bloober Team S.A.

"Wypromowanie gry iFun4all będzie swoistym 'przetarciem szlaku' dla naszych kolejnych produkcji, w tym projektu Music Master Chopin. Liczymy również, że tym ruchem otworzymy drzwi Państwa Środka dla innych deweloperów z naszego kraju" - dodaje Piotr Babieno.

Chiński rynek gier jest jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki w tym państwie, co stwarza dla polskich deweloperów ogromne możliwości do ekspansji. Zgodnie z danymi z dnia 3 sierpnia 2011 roku opublikowanymi przez Pracownię Badań Rynków Zagranicznych w ChRL średnie roczne tempo wzrostu wartości rynku gier online przekracza 10 proc. Według najnowszych prognoz, dochody tamtejszych firm specjalizujących się w sprzedaży tego rodzaju produktów w 2015 r. osiągną prawie 9 mld USD. W połowie 2011 r. liczba klientów na chińskim rynku gier on-line wyniosła 485 mln. Była więc o 27,7 proc. większa niż rok wcześniej. Tak dynamiczny rozwój tego rynku następuje w warunkach, gdy dostęp do internetu ma zaledwie 36 proc. terytorium Chin.

Zawarcie przez iFun4all umowy wydawniczej obejmującej rynek chiński wpisuje się w strategię sprzedażową Grupy, polegającą na zawieraniu umów z dystrybutorami obecnymi na rynkach regionalnych. Do tej pory spółka iFun4all zawarła umowy wydawnicze z niemieckim wydawcą Just a Game oraz z japońskim KEMCO.

(Informacja prasowa)

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje