Ogromne przychody fińskiego studia

Fińskie studio deweloperskie Supercell, produkujące gry mobilne z myślą o urządzeniach przenośnych wspierających system operacyjny iOS, nie może narzekać na brak gotówki. W odróżnieniu od innych branżowych krezusów, firma nie zamierza jednak przeznaczać przychodów wyłącznie na własne cele.

Studio Supercell zostało niedawno uhonorowane w wyjątkowy sposób - zdobyło prestiżowy tytuł Najlepszego Studia Deweloperskiego 2012 w Finlandii. Fani gier wideo doskonale wiedzą, jak wielką wartość ma taka nagroda w kraju, w którym działa m.in. producent najpopularniejszej serii gier wszech czasów - Angry Birds, studio Rovio, autorzy doskonałej serii zręcznościówek Trials - RedLynx, studio odpowiedzialne za cykl Alan Wake i wiele innych...

Reklama

Odbywający się każdy roku plebiscyt ma na celu wyłonienie studia, którego gry cieszą się największą popularnością, niezależnie od platformy, na którą zostały przygotowane. Ponadto jury bierze pod uwagę takie czynniki jak transparentność i efektywność działania, wysokość przychodów czy opłacalność inwestycji. W skład jury weszli przedstawiciele związku deweloperów Neogames, FIGMA (Fińskiego Związku Gier i Multimediów) oraz DigiExpo - organizatora imprezy.

CEO Supercell, Ilkka Paananen przyznał, że jest bardzo dumny z wyróżnienia, jakie spotkało jego firmę, oddał hołd pracownikom studia oraz zapewnił, że nagroda pieniężna zostanie przekazana na cele charytatywne. Supercell zamierza wesprzeć finansowo Movember - fundację zbierającą pieniądze m.in. na walkę z rakiem prostaty.

Ostatnie premiery studia - Clash of Clans oraz Hay Day zostały bardzo wysoko ocenione przez użytkowników App Store oraz krytyków. Dość powiedzieć, że studio zarabia na nowych produkcjach około 500 tysięcy dolarów dziennie! Od tej kwoty należy odliczyć jednak działkę pobieraną przez Apple, czyli zwyczajowo od 35 do nawet 50%.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy