Niemal 60% mobilnych graczy to kobiety

Jeśli rozejrzymy się w autobusach czy szkołach, zobaczymy wiele osób bawiących się grami na swych telefonach. Wśród takich osób kobiety trafiają się jednak bardzo rzadko. Zupełnie inaczej sprawa wygląda w USA.

EEDAR opublikowało wyniki rynkowych badań dotyczących segmentu gier mobilnych, z którego wynika, że 60% wszystkich graczy to kobiety, przy czym ulubionym gatunkiem dla 63% z nich (w przypadku mężczyzn, jest to o 10% mniej), są tytuły społecznościowe lub nastawione na rozgrywkę multiplayerową. To właśnie kobiety czynią te pozycje popularnymi, często wysyłając przyjaciołom zaproszenia do zabawy.

Reklama

Wynik tego raportu nie jest zaskoczeniem dla producentów gier należących do ulubionych gatunków przedstawicielek płci pięknej. Zynga już od pewnego czasu oferuje tytuły atrakcyjne dla kobiet i projektowane specjalnie pod ich gusta.

Podobnie czyni inni gigant rynku gier społecznościowych, firma Big Fish Games. Paul Thelen, pełniący obowiązki jej prezesa zdradził, że w przypadku popularnego pokera Texas Hold ‘Em, aż 65% generowanego przychodu pochodzi właśnie od kobiet.

Czy wyniki raportu są wiarygodne? Można powiedzieć, że tak, ponieważ w badaniu wzięło udział 2491 aktywnych graczy mobilnych w przedziale wiekowym od 15 do 64 lat. Wygląda więc na to, iż kobiety preferują urządzenia mobilne. Dla porównania ostatnie badanie ESA dotyczące rynku pecetów i konsol pokazuje, że 53% korzystających z nich graczy to mężczyźni, zaś 47% kobiety.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy