Najpopularniejsza gra społecznościowa radzi sobie świetnie na rynku mobile

Przez ładnych kilka lat, bezkonkurencyjnym liderem na rynku przeglądarkowych gier społecznościowych i produkcji mobilnych była kalifornijska Zynga. Firma, która boryka się z wieloma problemami natury finansowej i prawnej, słabnie jednak w oczach...

Przyszedł w końcu taki moment, kiedy Zynga nie potrafiła obronić swojej dominującej pozycji. Zastąpił ją najprawdziwszy król, czyli studio King.com! Analitycy serwisu AppData wyliczyli, że sztandarowa produkcja King.com - Candy Crush Saga zasłużyła na miejsce na najwyższym stopniu podium pod względem ilości aktywnych użytkowników, którzy codziennie logują się do gry. Candy Crush Saga przegoniła sequel jednej z najpopularniejszych gier wszech czasów, czyli drugą odsłonę serii FarmVille, która może się poszczycić imponującą liczbą 8,8 miliona dziennych użytkowników. Znakomity wynik, ale nie tak dobry, jak ten osiągnięty przez CCS - 9,7 miliona!

Reklama

Co ciekawe, King.com najwyraźniej nie jest tak zwanym "meteorem" - firmą, która zaznacza swoją obecność na rynku, po czym znika w widnokręgu, ponieważ nie potrafi odpowiednio wykorzystać sukcesu, jaki osiągnęła. W pierwszej dziesiątce najczęściej wybieranych gier na Facebooku znajdują się bowiem jeszcze dwie gry "Króla" - Bubble Witch Saga na miejscu siódmym i Pet Rescue Saga jedną pozycję niżej.

Co ważne, King.com doskonale radzi sobie również w sektorze mobile. Candy Crush Saga w wersji na iOS znajduje się w gronie pięciu produkcji, które najszybciej zdobywają popularność w App Store. Przedstawiciele King.com ogłosili niedawno, że w ciągu miesiąca około 50 milionów użytkowników urządzeń mobilnych Apple rozgrywa około 5 miliardów sesji z grą!

Candy Crush Saga w wersji na platformy Apple możesz ściągnąć, klikając w link obok - pobierz grę (App Store)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy