iPady nadal dominują na rynku tabletów

Według danych statystycznych zebranych przez NPD Group, tablety z Androidem sprzedały się w tym roku niemal dwa razy lepiej, niż w zeszłym. Wciąż jednak wypadają o niebo gorzej od iPadów...

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat NPD Group badało, jak w Stanach Zjednoczonych sprzedawały się komputery - zaliczając do tego grona zarówno notebooki, jak i tablety. Po urządzenia których firm kupujący sięgali częściej, po które rzadziej?

W kwestii notebooków nikogo nie zaskoczy, że te z Windowsem nie przestają schodzić najlepiej: stanowią 34,1% "komputerów" sprzedanych w tym roku w USA. Najpopularniejsze notebooki produkowane są przez HP (30,4% ogółu wyprzedanych laptopów), Lenovo (23,3%) i Apple (16,1%). Największy wzrost NPD Group zanotowało wśród Chromebooków, które w zeszłym roku liczyły 0,2% wszystkich sprzedanych komputerów, a w bieżącym - aż 9,6%.

Reklama

Na popularności zyskują też tablety z Androidem - w 2013 roku sprzedały się dwukrotnie lepiej, niż w 2012 - oraz te z Windowsem, schodząc z półek sklepowych niemal trzykrotnie częściej, niż w zeszłym roku.

W porównaniu do zeszłego roku, zyski na rynku notebooków i tabletów najgorzej wypadają dla Apple - popularność tak Macbooków, jak i iPadów nieco zmalała. W przypadku tych drugich firma wciąż jednak nie ma się o co martwić: nawet zsumowana sprzedaż wszystkich tabletów z Androidem i Windowsem pozostaje mniejsza, niż sprzedaż iPadów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy