Fińskie studio SuperCell zarabia ogromne pieniądze

Już od jakiegoś czasu fińskie studio deweloperskie SuperCell notuje sukces za sukcesem. Jak długo jeszcze potrwa ta dobra passa?

O SuperCell zrobiło się naprawdę głośno na początku czwartego kwartału ubiegłego roku. To właśnie wtedy twórcy zaledwie dwóch gier mobilnych zdobyli jedną z najbardziej prestiżowych nagród w branży gier wideo - tytuł Najlepszego Studia Deweloperskiego w Finlandii - współczesnej europejskiej stolicy gier mobilnych.

SuperCell pozostawiło w pokonanym polu takich rywali jak Rovio (twórców Angry Birds - najchętniej pobieranej gry wideo wszech czasów; czteroczęściowa seria została ściągnięta z internetu ponad 1,7 miliarda razy) czy RedLynx - studio, które stworzyło serię Trials (swego czasu najlepiej sprzedających się gier na Xboksie 360) oraz MotoHeroz (najwyższej jakości zręcznościówka, przygotowana z myślą o smartfonach i tabletach firmy Apple).

Reklama

Firma należy obecnie do francuskiego giganta wśród wydawców - Ubisoftu. W listopadzie 2012 SuperCell zaszokował analityków branżowych z Wall Street, kiedy okazało się, że jest najlepiej zarabiającym studiem deweloperskim w App Store - największym sklepie świata, oferującym aplikacje mobilne urządzenia przenośne wspierające system operacyjny iOS. Po raz pierwszy od wielu miesięcy pozycję lidera w tym zestawieniu straciła amerykańska firma Electronic Arts - największy wydawca gier wideo na świecie. Okazało się, że prawie tysiąc gier od EA zarabia mniej, aniżeli dwie produkcje Finów. W grudniu wszystko wróciło do "normy", a tymczasem w kolejnych miesiącach twórcy mobilnych bestsellerów Hay Day (symulator farmy) oraz Clash of Clans (strategia w klimacie fantasy) kilkakrotnie potrafili odebrać palmę pierwszeństwa Amerykanom...

SuperCell przedstawił właśnie wyniki finansowe za pierwszy kwartał. Wynika z nich, że łączny przychód w ciągu trzech miesięcy wyniósł 179 milionów dolarów, co dało dokładnie 104 miliony dolarów czystego zysku! Informacje te przedstawił sam prezes studia - Ilkka Paananen w wywiadzie dla magazynu Forbes. Każdego dnia dwie gry stworzone przez Finów zarabiają około 2,4 miliona dolarów.

Już 8,5 miliona osób dziennie loguje się każdego dnia do Hay Day i Clash of Clans - średnio 10 razy na dobę. Dodajmy, że obie gry są darmowe, a twórcy zarabiają na mikrotransakcjach. W ciągu najbliższych trzech lat SuperCell planuje podbić rynki azjatyckie i otworzyć się na Androida - największego konkurenta systemu operacyjnego firmy Apple...

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy