Chińskie gry mobilne wkrótce podbiją Europę i USA?

Wszyscy doskonale wiemy, że chiński rynek gier wideo i mobilnych stanowi najprawdziwsze El Dorado dla producentów z Zachodniej Europy i Stanów Zjednoczonych. Do tej pory każdy, komu udało się wejść i utrzymać pozycję w Państwie Środka, mógł liczyć na bajeczne wręcz przychody...

Chiński rynek jest największy na świecie, a liczba ludności w połączeniu z ogromnym zapotrzebowaniem na najnowsze przenośne gadżety Apple'a i fascynacją Zachodnimi grami na smartfony i tablety (sprzedaż najpopularniejszych konsol domowych Xbox 360 i PlayStation 3 jest w Chinach oficjalnie zabroniona) sprawia, że każdy wydawca marzy o nawiązaniu kontaktów biznesowych z lokalnymi dystrybutorami, dzięki którym gry, które w Wielkiej Brytanii czy Niemczech sprzedają się w dziesiątkach tysięcy sztuk - w Chinach osiągają poziom kilkunastu czy kilkudziesięciu milionów pobrań.

Reklama

Wszystko wskazuje jednak na to, że dobre czasy europejskich i amerykańskich wydawców dobiegają końca - Chińczycy, którzy przez lata uczyli się programowania i strategii marketingowych, postanowili wykorzystać zdobytą wiedzę i "zaatakować" Zachodnie rynki. Zaczęli zresztą od najcięższej artylerii, czyli najpopularniejszej gry chińskiej wersji sklepu App Store - Dragon Bane, która utrzymuje pozycję lidera od sierpnia 2012 roku!

W naszym kręgu kulturowym gra będzie nosić tytuł Dragon Force. Produkcja należy do gatunku klasycznych gier MMORPG - prócz zwykłych zadań do wykonania, znanych z takich produkcji jak choćby World of Warcraft, Dragon Force zaoferuje także walki pomiędzy żywymi graczami z całego świata, standardową paletę klas postaci do wyboru, podziemia do eksploracji, gildie łączące graczy i wszystkie inne elementy, które znamy z Zachodnich sieciowych gier RPG.

Za produkcją stoi chińskie studio deweloperskie Digital Cloud, które do tej pory wydało Dragon Force w Chinach, Hong Kongu, Malezji, Wietnamie, Singapurze, Indonezji, na Filipinach i Tajwanie. W każdym z tych krajów produkcja znajduje się wśród 20 najlepiej sprzedających się gier mobilnych.

Przygotowana z myślą o urządzeniach przenośnych wspierających system operacyjny iOS Dragon Force powinna zadebiutować na Zachodzie pod koniec stycznia. Gra szczyci się wierną bazą około półtora miliona użytkowników i w znacznej mierze odpowiada za gigantyczną wartość chińskiego rynku, który w 2012 roku osiągnął poziom 500 milionów dolarów, a w tym powinien wzrosnąć do około 850 milionów...

Grę Dragon Bane możecie ściągnąć, klikają w link obok - pobierz grę (App Store)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy